مدل های کسب و کار گوگل و فیسبوک حقوق بشر را تهدید می کنند

CC0 / Pixabay/Simon / مدل های کسب و کار گوگل و فیسبوک حقوق بشر را تهدید می کنند
مدل های کسب و کار گوگل و فیسبوک حقوق بشر را تهدید می کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عفو بین الملل اعلام کرد مدل های کسب و کار گوگل و فیسبوک حقوق بشر را تهدید می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش عفو بین الملل گفته می شود گوگل و فیسبوک  در پیوند دادن همه جهانیان به یکدیگر کمک کرده و مهم ترین خدمات را به میلیون ها نفر از کاربران ارائه می دهند اما با این حال دچار مشکلات سیستماتیک هستند.

در گزارش عفو بین الملل آمده است:" مدل های کسب و کار گوگل و فیسبوک که بر اساس نظارت بر فعالیت کاربران استوار شده، مردم را مجبور می کند فقط با اطاعت از سیستم ناقض حقوق بشر خود  از حقوقشان  بطور آنلاین استفاده کنند".

 عفو بین الملل ادعا می کند که مدل های کسب و کار گوگل و فیسبوک "با استفاده از موقعیت انحصاری خود در بازار بطور بی سابقه ای به حریم خصوصی افراد سوء قصد کرده و آزادی بیان، حق آزاداندیشی و برابری نژادی را نقض می کنند. به عقیده عفو بین الملل این شبکه های اجتماعی فضای عمومی جهان را تحت کنترل خود قرار داده اند".

در گزارش عفو بین الملل خاطرنشان می شود گوگل و فیسبوک  "اطلاعات گسترده ای را درباره اینکه چه چیزهایی را جستجو می کنیم، با چه کسانی معاشرت می کنیم، درباره چه صحبت می کنیم و چه چیزهایی را می خوانیم، جمع آوری می کنند" و به این ترتیب اصل مصونیت حریم خصوصی مردم را نقض می نمایند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала