سندرز: ایران و عربستان را پای میز مذاکره خواهم آورد

© REUTERS / Katherine Taylorسندرز: ایران وعربستان را پای میز مذاکره خواهم آورد
سندرز: ایران وعربستان را پای میز مذاکره خواهم آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامزد‌ دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، ایران و عربستان را پای مذاکره خواهد آورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دانشجو، «برنی سندرز»، یکی از نامزد‌های حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در مناظره انتخاباتی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت: در صورتی پیروزی در انتخابات ایران و عربستان سعودی را پای میز مذاکره خواهد آورد.

سندر خطاب به ترامپ: به خواست دیکتاتوری افسارگسیخته سعودی اجازه جنگ نمی دهیم - اسپوتنیک ایران
سندر خطاب به ترامپ: به خواست دیکتاتوری افسارگسیخته سعودی اجازه جنگ نمی دهیم

سندرز با بیان اینکه عربستان سعودی متحد «قابل اعتمادی» برای آمریکا نیست پیشنهاد داد که واشنگتن اسرائیل و فلسطینی‌ها را هم به مذاکره مجاب کند.

این سناتور آمریکایی گفت: «عربستان سعودی نه تنها جاشقچی را به قتل رساند، یک دیکتاتوری بی‌رحم است که هر کاری از دستش بیاید برای برچیدن دموکراسی انجام می‌دهد، با زنان به عنوان شهروندان درجه سوم رفتار می‌کند.»

وی اضافه کرد: «وقتی ما در سیاست خارجی‌مان تجدید نظر می‌کنیم چیزی که باید بدانیم این است که عربستان سعودی متحد قابل اعتمادی نیست. ما باید ایران و عربستان سعودی را تحت رهبری آمریکا در یک اتاق گرد هم بیاوریم و بگوییم که ما از هزینه کردن پول و منابع انسانی‌مان به خاطر درگیری‌های شما خسته شده‌ایم.»

سندرز اضافه کرد: همین مسئله درباره اسرائیل و فلسطینی‌ها هم صدق می‌کند. خوب نیست که ما فقط طرفدار اسرائیل باشیم. من خودم طرفدار اسرائیل هستم، اما باید با فلسطینی‌ها هم با احترام و عزتی که شایسته آن هستند برخورد کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала