چگونگی معاملات بورس در زمان قطعی اینترنت

© Photo / tasnimچگونگی معاملات بورس در زمان قطعی اینترنت
چگونگی معاملات بورس در زمان قطعی اینترنت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سایت آی تی رسان به بررسی مشکلات بوجود آمده بر اثر قطع شدن اینترنت برای معاملات بورس پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، سایت تخصصی آی تی رسان به بررسی راهکارهای موجود برای انجام معاملات در بورس ایران با توجه به قطعی اینترنت پرداخته است.

به گزارش این سایت، وضعیت دسترسی به اینترنت و اختلالات موجود باعث شده تا بسیاری از سهام‌داران بازار سرمایه، امکان معامله در بورس را نداشته باشند و به همین دلیل شکایات زیادی برای کارگزاری‌ها ارسال شده است. تعدادی از کارشناسان و فعالان بازار بورس معتقدند که باید معاملات 3 روز اخیر ابطال شود و شرایط به آخرین روز معاملاتی بازار پیش از قطعی اینترنت برگردد. ولی این پیشنهاد از سوی مدیران سازمان بورس رد شده است.

هزینه قطعی اینترنت برای کشورهای مختلف چقدر است؟  - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
هزینه قطعی اینترنت برای کشورهای مختلف چقدر است؟

سایت ای تی سان در این زمینه به راهکارهای جایگزین برای معامله در بورس پرداخته است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم؛

راهکار نخست برای دسترسی به معاملات بورس، مراجعه حضوری به تالارهای معاملاتی در کارگزاری‌ها و یا دفاتر رسمی سازمان بورس در شهرهای بزرگ است. به معنای دیگر شما می‌توانید برای مشاهده وضعیت بازار و خرید و فروش سهم به دفتر کارگزاری خود مراجعه کنید و به صورت حضوری، دستورات خرید یا فروش سهم را صادر فرمایید.

راهکار دوم صدور دستورات خرید و فروش با استفاده از تماس تلفنی است که پیش از این نیز برای مشتری های آفلاین برقرار بود. طبیعتا با اضافه شدن مشتریان آنلاین کارگزاری‌ها به این روش، دسترسی به آن سخت خواهد شد ولی در صورت نیاز، یکی از ابزارهای در دسترس و فوری برای معامله‌گران خواهد بود.

لازم به ذکر است که بر اساس گزارش آی تی رسان، دسترسی به سایت و اپلیکیشن بسیاری از کارگزاری‌ها با اینترنت داخلی امکان‌پذیر می باشد و در صورت صبوری و تحمل کندی عملکردشان، امکان بهره برداری از آن‌ها وجود دارد.

پیشتر سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی در بخشی از نشست خبری مربوط به طرح اصلاح قیمت بنزین در مورد قطع شدن اینترنت گفته بود: " وقتی اعتراض‌ها ایجاد شد اینترنت بود، اما  وقتی سنگ در خیابان‌ها خالی می‌شد و از طریق اینترنت اطلاع رسانی می‌کردند، شورای امنیت کشور تصمیم به قطع اینترنت گرفت."

وی افزود: " بانک‌ها و امثال آن از طریق فعال شدن اینترنت ملی مشکلی ندارند. تا یکی دو روز آینده ان‌شاءالله اینترنت برخی استان‌ها که مشکل امنیتی در آن وجود ندارد، وصل خواهد شد."

یادآور می شود که در پی اعتراضات مردمی علیه افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف ایران، اینترنت این کشور با تصویب شورای امنیت کشور قطع شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала