روسیه: قصد آمریکا برای بازگرداندن تحریم های فردو، نقض تعهدات بین المللی است

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: قصد آمریکا برای بازگرداندن تحریم های فردو، نقض تعهدات بین المللی است
روسیه: قصد آمریکا برای بازگرداندن تحریم های فردو، نقض تعهدات بین المللی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش به شدت قصد ایالات متحده را برای برقراری مجدد تحریم ها علیه تأسیسات در فردو را محکوم می کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام كرد كه مسكو اظهارات وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو برای بازگشت تحریمها علیه تاسیسات فردو را محكوم می کند و اقدام واشنگتن نقض آشكار تعهدات بین المللی است.

وب سایت وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: "چنین تصمیمی نمونه دیگری از نقض آشکار تعهدات بین المللی توسط ایالات متحده و رفتار غیرمسئولانه آن نسبت به توافق نامه های منعقده و تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل است که نه تنها از نقض آشکار دریغ نمی کند بلکه سعی می کند مانع از روند اجرای توسط دیگر کشورهای نیز شوند. بنابراین چنین رفتار شرم آور یکی از بزرگترین کشورها که ادعای رهبری جهانی را دارد، سزاوار و مستحق قاطع ترین محکومیت است."

آمریکا تحریم ها علیه تأسیسات هسته ای فردو در ایران را بازگرداند - اسپوتنیک ایران
آمریکا تحریم های فردو را باز می گرداند

پیشتر پمپئو اعلام كرده بود كه در 15 دسامبر 2019، آمریکا معافیت از تحریم برای تأسیسات هسته ای فردو را لغو می کند. وی خاطرنشان کرد: چنین تصمیمی در پاسخ به تصمیم تهران مبنی بر غنی سازی اورانیوم در این تاسیسات گرفته شده است.

تهران در سالگرد خروج آمریکا از توافقنامه برنامه هسته ای ایران تعدادی از محدودیت های هسته ای را کنار گذاشت- واشنگتن از برجام در 8 مه 2018 خارج شده بود، تهران دقیقاً یک سال بعد به این خروج پاسخ داد که مقامات ایران آن را صبر استراتژیک این کشور نامیدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала