شکست بی‌سابقه مذاکرات آمریکا و کره جنوبی

© AFP 2023 / Choo Youn-Kong کره جنوبی
 کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «یونهاپ»، مذاکرات سئول و واشنگتن در پی اعتراضات مردمی به درخواست پنج میلیارد دلاری آمریکا برای تامین هزینه‌های دفاعی متوقف شد.

پایان مذاکرات بی نتیجه یک شکست بی‌سابقه و شدید در ائتلاف 66 ساله ایالات متحده و کره جنوبی است. مذاکره کنندگان پس از یک ساعت مذاکره که قرار بود تمام روز به طول بینجامد، میز مذاکره را ترک گفتند. به گفته قانونگذاران کره جنوبی، مقام‌های آمریکایی به دنبال پنج میلیارد دلار در سال هستند که پنج برابر هزینه 896 میلیون دلاری مورد توافق در سال جاری میلادی است.

استفاده از پهپاد آمبولانس در کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
استفاده از پهپاد آمبولانس در کره جنوبی

در اعلامیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است:«کره جنوبی در تأمین هزینه‌های نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور شرکت دارد. موضع ما این است که باید در یک چارچوب مورد توافق این هزینه‌ها به اشتراک گذاشته شود. آمریکا بر این باور است که اشتراک هزینه‌های دفاعی باید با ایجاد یک دسته بندی جدید افزایش چشمگیری داشته باشد.

درخواست آمریکا شامل هزینه‌های کاری برای نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، هزینه‌های پرسنل نظامی و حمایتی خانواده‌های آنها، هزینه‌های مرتبط با استقرار نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره و هزینه‌های آموزشی آنها است. در توافق های قبلی، کره جنوبی تنها هزینه‌های سه دسته بندی را شامل هزینه‌های پرسنل کره جنوبی در استخدام نیروهای آمریکایی، ساخت و سازهای نظامی نظیر تاسیسات در داخل پایگاه‌های آمریکایی و هزینه‌های کمکی نظامی نظیر متریال و خدمات را می‌پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала