ترکیه: اس-400 مستقل از سیستم های ناتو است

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه: اس-400 مستقل از سیستم های ناتو است
ترکیه: اس-400 مستقل از سیستم های ناتو است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان گفت: ترکیه قصد دارد از سیستم های دفاع موشکی اس-400 روسی به عنوان مجموعه مستقل استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هابرلر، ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان گفت: ترکیه قصد دارد از سیستم های دفاع موشکی اس-400 روسی به عنوان مجموعه مستقل استفاده کند.

وی گفت: "سیستم های دفاعی ناتو در منطقه تهدیدی نیست. اس-400 در سیستم های ناتو تداخل نخواهد داشت. این یک سیستم محافظتی است." کالین همچنین خاطرنشان كرد كه با وجود فشارهای آمریكا، امکان ندارد صحبتی از امتناع ترکیه از سامانه دفاعی اس-400 بشود.

به گفته وی، مقامات ترکیه مذاکرات خود را با ایالات متحده برای حل اختلافات در مورد اس-400 ادامه خواهند داد. نخستین نشست برای حل این مسائل پیش بینی شده است که به عنوان بخشی از اجلاس ناتو در تاریخ 3-4 دسامبر برگزار شود. ترکیه ایده هایی را ارائه می دهد و پیشنهادات ایالات متحده را در نظر می گیرد.

کارشناس ترک اهمیت توافق مسکو-آنکارا در مورد اس-400 را بیان کرد - اسپوتنیک ایران
کارشناس ترک اهمیت توافق مسکو-آنکارا در مورد اس-400 را بیان کرد

در سال 2017، آنکارا قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 را با مسکو منعقد کرد. ارزش کل این معاملات به 2.5 میلیارد دلار می رسید. ناتو از ترکیه بابت خرید سیستم های دفاع هوایی از روسیه انتقاد کرد. ایالات متحده اول مشارکت آنکارا در برنامه هواپیمای نسل پنجمی اف-35 را تعلیق کرد. بعداً مشخص شد که ترکیه در سال 2020 کاملاً از مشارکت در تولید این جنگنده کنار گذاشته خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала