فراتر رفتن ذخیره آب سنگین ایران

© AP Photo / Fars News Agancyفراتر رفتن ذخیره آب سنگین ایران
فراتر رفتن ذخیره آب سنگین ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) اظهار داشت، كه ذخایر آب سنگین ایران از حد 130 تنی پیش بینی شده توسط برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای برنامه هسته ای تهران فراتر رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس انرژی اتمی اعلام کرد: در تاریخ 16 نوامبر 2019، ایران به آژانس اطلاع داده كه آب سنگین این کشور از 130 تن فراتر رفته است. در 17 نوامبر 2019، آژانس اطمینان داد كه كارخانه تولید آب سنگین در حال كار است و تأمین آب سنگین ایران در میزان 131.5 تن است.

به گزارش رویترز، گزیده هایی از گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو را منتشر کرده است. در ماه ژوئن، بهروز کمالوندی نماینده سازمان انرژی اتمی ایران (OAEI)، گفت که حجم آب سنگین ذخیره شده می تواند در دو ماه و نیم آینده از میزان 130 تن فراتر رود.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران - اسپوتنیک ایران
توقف اجرای برجام توسط ایران، اقدامی طبیعی و منطقی است

آینده توافق هسته ای ایران پس از آن مختل شد که ایالات متحده به طور یک جانبه از آن در 8 مه 2018 انصراف داد و واشنگتن در زمینه صادرات نفت تحریم هایی را علیه تهران وضع کرد. به گفته طرف ایرانی، بقیه شرکت کنندگان، در درجه اول اروپایی ها، در بخش اقتصادی توافقنامه به طور کامل به تعهدات خود عمل نمی کنند، بنابراین معامله در شکل فعلی آن معنی ای ندارد.

در تاریخ 6 نوامبر، ایران گازدهی به سانتریفیوژهای تأسیسات فوردو را آغاز کرد که در واقع به معنای آغاز مرحله چهارم کاهش تعهدات انجام شده توسط آن در چارچوب توافق هسته ای بود.

پیشتر، نماینده دائم ایران در سازمان ملل علی نسیم فر، گفت كه تهران قصد دارد هر 60 روز كاهش تعهدات هسته ای خود را ادامه دهد تا اینكه طرف های باقیمانده این پیمان برای حفظ آن گام های عملی بردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала