عارف خواستار توضیح سران سه قوه درباره افزایش قیمت بنزین شد

© AFP 2023 / Atta Kenareعارف خواستار توضیح سران سه قوه درباره افزایش قیمت بنزین شد
عارف خواستار توضیح سران سه قوه درباره افزایش قیمت بنزین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ایران در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور سران قوا و مسئولان امنیتی در خصوص افزایش قیمت بنزین شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فاطمه سعیدی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: محمدرضا عارف در این نامه از علی لاریجانی درخواست کرده تا تعطیلی هفته آینده جلسات مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه را لغو کند تا نمایندگان در جلسه‌ای به بررسی موضوع افزایش قیمت بنزین بپردازند.

دلایل کارشناسی دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
دلایل کارشناسی دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین در ایران

وی افزود: عارف از رئیس مجلس درخواست کرده تا از روسای قوای مجریه و قضاییه برای حضور در مجلس دعوت شود تا درباره چگونگی اتخاذ تصمیم در خصوص سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین توضیح دهد.

وی ادامه داد: در این نامه رئیس فراکسیون امید پیشنهاد تشکیل جلسه‌ای غیرعلنی در این موضوع را داده است.

شایان ذکر است که در تاریخ 15 نوامبر طرح سهمیه بندی بنزین در ایران، آغاز شد که براساس این طرح، هزینه یک لیتر بنزین درون سهمیه از 1000 به 1500 تومان افزایش یافت و بنزین ازاد نیز 3000 تومان قیمت گذاری شد. در پی این افزایش قیمت، اعتراضاتی در شهرهای مختلف ایران در این ارتباط آغاز شد که در برخی موارد به خشونت کشیده شده و باعث کشته و زخمی شدن معترضان گردید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала