دانشمندان دریافتند که چرا شکم با افزایش سن رشد می کند

© AFP 2023 / PAUL ELLISدانشمندان دریافتند که چرا شکم با افزایش سن رشد می کند
دانشمندان دریافتند که چرا شکم با افزایش سن رشد می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان به رابطه مستقیم افزایش سن و وزن و میزان تراکم چربی در شکم پی بردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Cell Metabolism، دانشمندان دریافتند که چرا معده با افزایش سن شروع به رشد می کند. با افزایش سن، توانایی بدن در سوزاندن چربی کاهش می یابد و شروع به رسوب در زیر پوست، در ماهیچه ها، در اطراف اندام های داخلی می کند. همچنین تجمع چربی داخلی در حفره شکمی به ویژه قابل توجه است. این به اصطلاح چربی شکمی یا احشایی است. زیاده روی آن منجر به چاقی، دیابت نوع 2 و بیماریهای التهابی می شود.

دانشمندان ایالات متحده و آلمان به سرپرستی ویشا دیپ دیکسیت استاد طب مقایسه ای و ایمونوبیولوژی دانشکده پزشکی ییل، ​​دریافتند که در موش های مسن تر، سلول های B ایمنی در چربی شکمی به طور ناگهانی شروع به رشد می کنند، که منجر به اختلالات متابولیک و التهابی می شود.

به گفته نویسندگان مقاله، در ارگانیسم جوان، هنگامی که یک عفونت وارد بدن شود، سلول های B افزایش می یابد و پس از آن که عفونت از بین می رود، دوباره به اندازه اصلی خود کاهش می یابد. با افزایش سن، تعداد آنها کاهش یافته و در چربی شکم باقی می مانند، که منجر به چاقی و التهاب مزمن می شود. Dixit می گوید: این امر مستعد ابتلا به دیابت و اختلالات متابولیک است.

محققان دریافته اند که سلولهای چربی B با دریافت سیگنالهای ماکروفاژها در این نزدیکی رشد می کنند. علاوه بر این، آنها دریافتند که با کاهش سیگنال ماکروفاژها و از بین بردن سلولهای چربی، می توان روند انبساط سلولهای B را معکوس کرد و بدن را از بیماریهای متابولیک مرتبط با سن محافظت کرد.

در حال حاضر برای معالجه انواع خاصی از سرطان از دارویی که سلولهای B را خنثی می کند استفاده می شود. دانشمندان بر این باورند که بررسی اثر این داروها بر روی سلولهای چربی B ضعیف ضروری است. این می تواند فرصتهای جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی و سلامتی افراد مسن و کاهش سطح بیماریهای متابولیک مرتبط با سن مانند دیابت نوع 2 و آترواسکلروز فراهم آورد.

در حال حاضر اولین قدم در این جهت برداشته شده است. ماده سیتوکین IL-1B، پروتئین هایی را کنترل می کند که رشد سلول های B را کنترل می کنند، در حال حاضر در آماده سازی های محافظت در برابر بیماری های قلبی مورد استفاده قرار می گیرد. Dixit می گوید: ما باید بررسی كنیم كه آیا این دارو می تواند باعث افزایش رشد سلول های B در چربی های شکمی در افراد مسن شود یا خیر.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала