کاندیداهای احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمود احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیری فر که در دولت احمدی نژاد حضور داشت از دو نفر را که ممکن است، از حزب احمدی نژاد در انتخابات مجلس شرکت کنند، نام برد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر سال‌ها هم در دولت نهم و در هم در دولت دهم درکنار احمدی‌نژاد فعالیت می‌کرد. وی در دولت نهم، رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری بود و در دولت دهم نیز در مقام مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری  فعالیت می‌کرد. امیری فر بعدها راهش را جدا کرد. او درباره احتمال حضور احمدی‌نژادی‌ها به خبرآنلاین توضیح داد: بدون شک احمدی‌نژادی‌ها در این انتخاب حاضر می‌شود که این حضور می‌تواند در قالب حلقه محدود نزدیکانش باشد و هم در قالب قرار دادن چهره‌های سفید در یک لیست انتخاباتی تحت حمایت احمدی‌نژاد.

وی تاکید نمود که احمدی نژاد کاندیدای انتخابات 1400 خواهد شد اما یک کاندیدای دیگر را هم با خود راهی وزارت کشور می کند و این فرد غلامحسین الهام است.

وی افزود: بعید می‌دانم شخص احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس وارد میدان شود اما این احتمال وجود دارد که او تیمی را انتخاب و حمایت کند تا وارد مجلس شوند. به عبارت دیگر او شخصیت خود را اجل از مجلس می‌داند و معتقد است زمانی رئیس جمهور بوده است و وارد شدنش به مجلس نمی‌تواند برای او وجهه و پرستیژی به دنبال داشته باشد. بنابراین با روحیاتی که از احمدی‌نژاد سراغ دارم بعید است شخصا وارد انتخابات شود. اما شک ندارم که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ می‌آید و پیش بینی می‌کنم مانند سال ۹۶ که دست در دست بقایی برای انتخابات ثبت نام کرد این‌بار همراه با آقای الهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد.

امیری فر ادامه داد: احتمالا آقای تمدن، شیخ‌الاسلام و ذبیحی تائید صلاحیت می‌شوند و شاید اینها از افرادی باشند که بتوانند از سوی جریان احمدی‌نژاد در انتخابات حاضر شوند. از سوی دیگر ممکن است یکسری چهره‌های سفید را هم وارد انتخابات کنند. به این معنا که نیروهای جوانی را که حساسیتی روی انها وجود ندارد را وارد انتخابات و از آنها حمایت کنند. البته باز هم بعید می‌دانم موفق شوند چراکه اساسا انها با کار تشکیلاتی همخوانی ندارند و شخص احمدی‌نژاد هم موضوع تحزب و اقدامات تشکیلاتی را قبول نداشت و مشخص است که حرکت در انتخابات با کار هیاتی، بدون هیچ اقدام تشکیلاتی نمی‌تواند موفق باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала