تصاویری از خسارت وارده به ساختمان هایی در تهران در جریان اعتراضات+عکس

© AFP 2023 / Behrouz Mehriتصاویری از ساختمان هایی که در جریان اعتراضات در ایران آسیب دیده اند+عکس
تصاویری از ساختمان هایی که در جریان اعتراضات در ایران آسیب دیده اند+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویری از ساختمان هایی در خیابان پیروزی تهران که در جریان اعتراضات مردم به خاطر افزایش قیمت بنزین در آتش سوختند و تخریب شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، روز گذشته همزمان با آغاز سهمیه بندی بنزین در ایران برخی از مردم معترض به خیابان آمدند، پس از این تجمعات تعدادی از اشرار با حضور در صفوف مردم دست به تحریک آنها برای تخریب اموال عمومی زدند که با آتش زدن و تخریب برخی بانک‌ها و پمپ بنزین ها همراه شد. این تصاویر مربوط به تخریب اموال عمومی در خیابان پیروزی تهران است.

این اعتراض‌ها زمانی شروع شده که دولت ایران قیمت آزاد بنزین را سه برابر کرد. قیمت بنزین آزاد که قبلا 1000 تومان بوده اکنون به سه هزار تومان رسیده است. این اعتراض‌ها از شامگاه جمعه آغاز شد و چندین شهر ایران شاهد برپایی تجمعات اعتراض آمیز بودند.

خبرگزاری تسنیم در این رابطه نوشت: کارشناسان حوزه ارتباطات معتقدند اعلام یکباره اصلاح قیمت بنزین آنهم در نیمه شب پنج‌شنبه و بدون آنکه بحث اقناعی درباره آن انجام شده باشد، خطای قابل توجهی در حوزه ارتباط با افکار عمومی است و مسئولان اجرایی کشور قاعدتاً در این زمینه باید هوشمندی بیشتری به خرج می‌دادند. نیروهای امنیتی و انتظامی ایران ضمن احترام به مردم نسبت به چنین تحرکاتی هشدار داده و از مردم خواسته‌اند که مانع سوءاستفاده این گروهکها و افراد مشکوک شوند.

به گزارش کانال تلویزیونی ایرانی پرس تی وی، روز یکشنبه، آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، از تصمیم مقامات این کشور در افزایش قیمت بنزین حمایت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала