کارآمدی بیشتر سو-۵۷ نسبت به اف-۳۵

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کارآمدی بیشتر سو-57 نسبت به اف-35
کارآمدی بیشتر سو-57 نسبت به اف-35 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده روسی سوخو-۵۷ در مقایسه با هواپیماهای جنگنده نسل پنجم آمریکایی آسانتر و کارآمدتر است.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ولادیمیر پوپوف اظهار داشت که در مقام مقایسه با هواپیماهای جنگنده نسل پنجم آمریکایی ، لاکهید مارتین اف-۲۲ رپتور و لاکهید مارتین اف-۳۵ لایتنینگ ۲، جنگنده روسی سوخو-۵۷ آسانتر و کارآمدتر است.

سوخو 57 - اسپوتنیک ایران
تبدیل جنگنده «سو-57» به بمب افکن هسته ای

این خلبان نظامی اظهار داشت: اگر هواپیماهای نسل پنجم آمریکایی اف-۲۲ و اف-۳۵ را در نظر بگیریم، آنها در ابتدا بسیار پرهزینه و سخت هستند و آنها [ایالات متحده آمریکا] تا حدی این جنگنده‌ها را از دور خدمت خارج می‌کنند. آنها نیاز به بازیابی برخی از فناوری‌ها و اصلاح دارند. و اف-۳۵ از نظر پرواز هنوز هم بسیار ضعیف است و احتمالاً نیازهای هواپیماهای نسل پنجم را کاملاً برآورده نمی‌کند.

به گفته این سرلشکر ، سوخو-۵۷ قادر است در حالت پس‌سوز موتور با سرعت مافوق صوت پرواز کند، قدرت مانور بالایی دارد، مجهز به سیستمهای مدرن تسلیحاتی است و می تواند در حالت پرواز مافوق صوت مبارزه کند.

این در حالی است که در نوامبر سال 2018 ، مجله آمریکایی اینترنشنال اینترست نوشت: مقایسه سوخو-۵۷ و لاکهید مارتین اف-۲۲ رپتور بی معنی است، زیرا اولی هشت سال پس از اولین پرواز 'هنوز هم مانند نمونه اولیه خام باقی مانده است'، در حالی که دومی سیزده سال است که در حال خدمت است و از سال 2014 در عملیات‌های خاورمیانه شرکت می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала