حمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonحمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه
حمایت پمپئو از خروج بخشی از نظامیان آمریکایی از سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درباره خروج بخشی از نظامیان ایالات متحده از سوریه درست بود.

به گزارش اسپوتنیک، پمپئو این مطلب را در سخنرانی دیروز خود در دانشگاه رایس در شهر هوستون اعلام کرده است.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، اهداف اصلی حاصل شده وایالات متحده  پوشش هوایی را تأمین کرده که به عقیده پمپئو عنصر اصلی برای رسیدن به پیروزی درعملیات در سوریه بوده است. وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد کشور وی باید "به خاطر دستاوردهایش در سوریه افتخار کند".

پمپئو همچنین خاطرنشان کرد حتی پس از خروج نظامیان آمریکایی هیچ خطری برای امنیت آمریکا به وجود نخواهد آمد چون این کشور "دارای گروه نظامی بزرگی در عراق  است و در سوریه نیز از نیروهای قابل توجهی برخوردار است".

دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد واشنگتن ضمن خروج نیروهای خود از منطقه اجرای عملیات نظامی ترکیه ،  برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند. وی گفته بود «شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چکار کنیم». ترامپ همچنین گفت که نفت را دوست دارد و نفت سوریه را عرضه خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است  که آمریکا ماهانه 30 میلیون دلار از نفت سوریه را به خارج از این کشور قاچاق می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала