حمایت نیمی از آمریکاییان از برکناری ترامپ

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین تلاش های ترامپ در آستانه استیضاح
آخرین تلاش های ترامپ در آستانه استیضاح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تقریباً نیمی از آمریکاییان به حمایت خود از برکناری احتمالی دونالد ترامپ از سمت ریاست جمهوری پس از آغاز تشریفات استیضاح وی ادامه می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را امروز خبرگزاری رویترز با استناد به نتایج نظرسنجی خود اعلام کرده است.

خاطرنشان می شود که 44% شهروندان بالغ آمریکا معتقدند ترامپ باید جوابگوی اقدامات خلاف خود باشد اما 40% مخالف استیضاح وی هستند.

قبل از آغاز تشریفات استیضاح ترامپ،  45% آمریکاییان از برکناری وی از سمت ریاست جمهوری حمایت می کردند و 42% مخالف استیضاح وی بودند.

چندی پیش قطعنامه آغاز تشریفات رسمی استیضاح ترامپ با 232 رأی موافق مقابل 196 رأی مخالف در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا به تصویب رسید.

آغاز روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد. در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خواسته «لطفی بکند» و در مورد جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند. در آن زمان دونالد ترامپ اعطای یک کمک نظامی 400 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف کرده بود.

دونالد ترامپ تحقیقات کنگره درباره تخلفات خود را قلابی توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.

روز 24 سپتامبر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا آغاز تشریفات استیضاح ترامپ را اعلام کرد که هدف آن تصمیم گیری در اینباره است که آیا اساس های لازم برای برکناری وی از سمت ریاست جمهوری وجود دارد یا نه.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала