آمادگی ترکیه برای عملیاتی کردن سامانه اس-400 با وجود تحریم های آمریکا

© Sputnik / Sergei Malgavkoآمادگی ترکیه برای عملیاتی کردن اس 400 با وجود تحریم های آمریکا
آمادگی ترکیه برای عملیاتی کردن اس 400 با وجود تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه تأیید کرد با وجود تهدید تحریم های آمریکا، تصمیم دارد سامانه موشکی اس 400 را مور استفاده قرار دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل دمیر، رئیس دبیرخانه صنعت دفاعی ترکیه گفت: آنکارا تصمصم دارد با و جود تهدید آمریکا به اعمال تحریم علیه ترکیه، از سامانه موشکی اس 400 روسی استفاده کند. وی همچنین تاکید کرد که از پرسنل روس استفاده نخواهند کرد.

هشدار اردوغان به ترامپ درباره خرید اس400  - اسپوتنیک ایران
هشدار اردوغان به ترامپ درباره خرید اس400

دمیر افزود: این منطقی نیست که سامانه اس 400 را خریداری کنی ولی آنرا مورد استفاده قرار ندهی.

وی همچنین گفت: این سامانه موشکی تهدیدی برای ناتو محسوب نمی شود.

رئیس دبیرخانه صنعت دفاعی ترکیه ادامه داد: ترکیه بدنبال حل اختلافات با آمریکا در خصوص اس 400 است و آماده است که سامانه موشکی پاتریوت را در شرایط مطلوب خریداری کرده و در کنار سامانه روسی از آن استفاده کند.

قرارداد تهیه جدیدترین سامانه های پدافند هوایی روسی S-400 روسیه باعث ایجاد بحران در روابط بین ترکیه و ایالات متحده شد. تحویل پدافندها از اواسط ماه ژوئیه آغاز شد، مرحله دوم تحویل در اواسط ماه سپتامبر به اتمام رسید. اردوغان گفت: سیستم دفاع هوایی در آوریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد.

ایالات متحده خواستار آن شد که ترکیه از این معامله خودداری کند و در ازای آن، سیستم های آمریکایی پاتریوت را خریداری کند و تهدید کرد که می تواند هواپیماهای جنگنده F-35 آنکارا را به تاخیر بیاندازد و حتی قرارداد آنها را لغو کند و همچنین براساس قانون مقابله با مخالفان آمریکا از طریق تحریم ها مجازات هایی را اعمال کند. ترکیه از امتیاز دادن خودداری کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала