گزارش و تحلیل

دست و پا زدن نتانیاهو

© AP Photo / Gali Tibbon/Poolدست و پا زدن نتانیاهو
دست و پا زدن نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در گیر و دار تغییرات سیاسی که اسرائیل شاهد آن است و امکان تشکیل دولت وجود ندارد به یکباره مشاهده می کنیم آقای بنیامین نتانیاهو دستور می دهد ارتش این کشور عملیات تروری را بر علیه یکی از رهبران جهاد اسلامی انجام دهد و شهرهای اسرائیل زیر باران موشک قرار گیرند.

اسپوتنیک - با دستور مستقیم نتانیاهو بها ابوالعطا فرمانده شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطینی در غزه همراه با همسرش در این حمله به خانه‌اش در منطقه شجاعیه در شهر غزه کشته و دو فرزند آنها نیز بشدت زخمی شده‌اند.

ترور یکی از فرماندهان توسط ارتش اسرائیل - اسپوتنیک ایران
ترور یکی از فرماندهان جهاد اسلامی توسط ارتش اسرائیل

آیا آقای نتانیاهو پیش بینی نمی کرده که انجام چنین عملیاتی می تواند منجر به کشته شدن تعداد زیادی یهودی گردد.

قطعا ایشان کاملا به این ماجرا واقف بوده اما چون می دانسته در صورتی که آقای گانت بتواند دولت جدید را تشکیل دهد وی مصونیت خود را از دست خواهد داد و با محاکمه و احتمال زندان رفتن مواجه می باشد ترجیح داده جان یهودیان را به خطر بیاندازد تا مبادا جایگاه سیاسی خود را از دست دهد.

به این ترتیب قطعا شرایط در اسرائیل نا امن خواهد شد و وی امکان آن را دارد که به دلیل نا امنی حکومت فوق العاده کوچک تشکیل دهد و کشور را وارد شرایط نظامی کند.

شرایطی که معلوم نیست تا به کجا خواهد کشید و خوب طبیعتا ایشان می تواند فعلا انتخابات را به دلیل نا معلوم بودن شرایط امنیتی به تعویق بیاندازد.

شلیک 190 موشک از نوار غزه به اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
شلیک 190 موشک از نوار غزه به اسرائیل

البته بحث آتش که با دخالت مصر به وقوع پیوست نقشه های نتانیاهو را بر هم زد و مشاهده کردیم که علیرغم آتش بس اما وی دستور ادامه کشتار مردم فلسطینی را صادر کرده تا آنها وادار به واکنش شوند و بحران ادامه یابد.

وی در شرایطی قرار دارد که همپیمان اصلی اش یعنی آقای ترامپ به دلیل مشکلات داخلی خود نمی تواند از او حمایت کند و فعلا تنهای تنها است.

می توان گفت مردم اسرائیل هم از باقی ماندن نتانیاهو خسته شده اند و آنها نیز به دنبال پایان دو دهه حکومت وی می باشند به همین دلیل هم هر انتخاباتی که برگزار می شود وی و همپیمانانش آرای کمتری نسبت به قبل به دست می آورند.

فلسطینی ها هم برای برکناری نتانیاهو به اسراییلی ها همراه شده اند.

حمله جنگنده های اسرائیلی به نوار غزه - اسپوتنیک ایران
حمله جنگنده های اسرائیلی به نوار غزه

برای اولین بار مشاهده می کنیم احزاب عربی به صورت فعال در انتخابات شرکت می کنند و سیزده درصد کرسی های کنیست را به دست می آورد و با احزاب مخالف نتانیاهو همراه می شوند.

باید توجه داشت که احزاب عربی با احزاب مخالف نتانیاهو هم اختلاف نظر دارند اما چون هدف همه خلاص شدن از شر نتانیاهو است با هم متحد شده اند.

همچنین علیرغم اینکه ارتش اسرائیل اقدام به انجام کشتارهای مختلف در حق فلسطینی ها نموده اما باز هم مشاهده می کنیم فلسطینی ها برای ناکام گذاشتن نتانیاهو حاضر می شوند توافق صلح را امضا کنند و به آن پایبند بمانند چون با سرنگونی نتانیاهو خون شهدای آنها به وجد می آید.

به نظر می آید شرایط بگونه ای پیش می رود که به زودی شاهد سقوط آقای نتانیاهو خواهیم بود و احتمالا به همراه همسرش باقیمانده زندگی خود را در زندان به سر ببرند.

همه دست و پا زدن های نتانیاهو برای بقا نیز به همین دلیل است و همین دست و پا زدن ها ثابت می کند که تهمت ها بر علیه نتانیاهو کاملا درست می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала