استقرار پهپادهای مسلح ایران درسواحل خلیج فارس

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر استقرار پهپادهای مسلح ایران درسواحل خلیج فارس
استقرار پهپادهای مسلح ایران درسواحل خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در بازدید فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی بوشهر، پهپاد جنگی ابابیل-3 که در اختیار نیروی هوایی ارتش است در سواحل جنوبی ایران مستقر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روز گذشته و در جریان بازدید سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر، نمونه‌ای از پهپاد توسعه یافته نیروی هوایی ارتش به نمایش درآمد که نشانگر مسلح شدن و آماده به نبرد پهپاد جنگی ابابیل-3 است، که در اختیار نیروی هوایی ارتش در پایگاه هوایی شهید یاسینی بود.

پهپاد ابابیل-۳ از پرتیراژترین پهپاد‌های ساخت ایران است که در اختیار سازمان‌های مختلف نیروهای نظامی ایران برای انجام امور مختلف و ماموریت‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این پهپاد که عمده شهرت آن به دلیل شناسایی مستمر ناوهای آمریکایی و بیگانه مستقر در خلیج فارس و پرواز بر فراز آنها است، از پهپادهای ایرانی محسوب می‌شود که نمونه صادراتی آن نیز برای عرضه به مشتریان خارجی در نمایشگاه‌های مختلف هوایی ارائه شده است.

مشخصات عمومی ابابیل-۳، شامل بدنه کامپوزیتی، طول بال ۶ متر، طول ۴ متر، ارتفاع ۱ متر، بیشینه سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت، حداکثر ارتفاع پروازی ۱۵ هزارپا، مداومت پروازی ۵ ساعت است. همچنین ابابیل-۳ می‌تواند محموله‌هایی تا وزن ۴۰ کیلوگرم را حمل کند که حداکثر وزن آن هنگام برخاستن را به ۲۵۵ کیلوگرم خواهد رسید.

برد ابابیل-۳ در حالت ارسال آنلاین اطلاعات ۲۰۰ کیلومتر و در حالت آفلاین بیش از این مقدار است. البته لازم بذکر است در سال‌های اخیر برخی از نمونه‌های به روز شده این پهپاد به قابلیت ارسال آنلاین اطلاعات تا برد ۲۵۰ کیلومتر نیز مجهز شده اند.

این پهپاد را می‌توان بدلیل امکان فرود هم با استفاده از چتر و هم با استفاده از ارابه فرود و از سویی برای برخاستن نیز می‌تواند از باند پروازی تیک‌ آف کند و یا توسط پرتابگر در مناطقی که باند پروازی وجود ندارد، به پرواز درآید؛ یکی از بدون سرنشین های ایرانی با قابلیت انعطاف عملیاتی بسیار بالا برشمرد.

ابابیل-۳ پیش‌تر بعنوان یک پهپاد شناسایی، تصویربرداری و حامل پادهای جنگ الکترونیک شناخته می‌شد، اما در مردادماه سال جاری با رونمایی از بمب‌های سری جدید قائم و انتشار تصاویری از بکارگیری و نصب این بمب‌ها بر روی این پهپاد، ابابیل-۳ نیز به صف پهپادهای رزمی ایران پیوست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала