آژیر خطر در ایران

© Photo / Soheil Ghanbarzadeh آژیر خطر در ایران
آژیر خطر در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان ثبت احوال ایران نسبت به تغییرات در میزان آمار جمعیتی کشور هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ایرانیان کمتر تمایل دارند که وارد ازدواج شوند و بیشتر آنها با شکسته مواجه می شوند، چنین اطلاعاتی توسط دفتر ملی ثبت احوال ایران تهیه شده است.

استانیسلاو استرمیدلوفسکی سردبیر تحریری مجله روسی Regnum می گوید که چه اتفاقی با آمار جمعیتی ایران می افتد و چگونه در طی دهه های گذشته نسبت جمعیتی تغییر کرده است.

در سال 2008، به ازای هر طلاق در ایران 8 ازدواج وجود داشت، کاهش میزان ازدواج از سال 2017 شروع می شود؛ در حال حاضر به ازای یک طلاق سه ازدواج انجام شده است.
در رابطه با همین اوضاع، مقامات ایران سال گذشته "سطح زنگ خطر" را اعلام کردند.
میانگین سن ازدواج نیز تغییر کرده است، اگر ایرانیان در اوایل دهه 80 یک زندگی مشترک را به طور متوسط ​​در 18 سالگی شروع می کردند، اکنون در 23 سالگی شروع می کنند.

قابل توجه است که جمعیت ایران همچنان رو به رشد است. بنابراین، براساس داده های سال 2019، جمعیت در مقایسه با ارقام سه سال قبل 4.7 درصد رشد کرده است و سالانه به پایداری می رسد و تعداد جمعیت این کشور در حال حاضر 83.75 میلیون نفر است.
قابل توجه است که در مناطق روستایی، از افزایش جمعیت گزارشی دریافت نمی شود، شهرهای بزرگ به ویژه از نظر باروری به خوبی رشد می کنند. برای مقایسه: اکنون جمعیت روستایی تقریباً یک چهارم کل جمعیت کشور است، درحالیکه این میزان در 40 سال پیش به مقدار نصف جمعیت ایران بوده است.
تفاوت درآمدها و مخارج جمعیت روستایی و شهری نیز مشهود است: در روستا، خانواده ها بطور متوسط ​​1000 دلار درآمد دارند و حدود 900 دلار هزینه می کنند، در حالی که در شهرها وضعیت کمی متفاوت است: در آنجا خانوارها حدود 800 دلار دریافت می کنند و حدود 500 دلار هزینه می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала