اعلام مدت زمان خروج آمریکا از سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanاعلام مدت زمان خروج آمریکا از سوریه
اعلام مدت زمان خروج آمریکا از سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، خروج نیروهای امریکا از سوریه یک هفته به طول می انجامد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، امروز تاریخ 12 نومبر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشته است که یک هفته یا بیشتر از آن برای خروج نیروهای امریکایی از سوریه به وقت نیاز است. 

لاوروف: آمریکا به دنبال جداسازی سوریه است - اسپوتنیک ایران
لاوروف: آمریکا به دنبال جداسازی سوریه است

وزیر دفاع امریکا در این راستا اعلام نمود: ما می‌خواهیم حدود 950 سرباز را در روسیه باقی بگزاریم، در عین حال خروج نیروها از شمال سوریه جریان دارد.

از سوی دیگر،  وزیر دفاع امریکا درباره گفته‌های مارک الکساندر میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا، که گفته بود به حدود 500 الی 600 سرباز در سوریه باقی خواهند ماند گفت: این ارقام روزانه سربازان امریکایی در سوریه تغییر می کند. 

در عین حال پیش از این  دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام كرد بود که نیروهای امریکایی در سوریه خواهند ماند.  وی گفت ما از این نیروها در درجه اول برای اطمینان از حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه استفاده خواهیم كرد.

ترامپ با تاکید بر تمایلش به بازگشت سربازان امریکایی از سوریه به خاک کشورش افزود:  من نفت را دوست دارم ، ما باید از نفت حفاظت کنیم . ما باید مرزهای ترکیه و سوریه را کسانی غیر از سربازان امریکایی تحت کنترل بگیرند را امن کنیم، ما با کردها همکاری می‌کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала