جهانگیری وعده داد به زودی منازل زلزله زدگان اخیر ساخته و تحویل آنها می شود

© AP Photo / Pouria Pakizehجهانگیری وعده داد به زودی منازل زلزله زدگان اخیر ساخته و تحویل آنها می شود
جهانگیری وعده داد به زودی منازل زلزله زدگان اخیر ساخته و تحویل آنها می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور ایران: مردم نگران وسایل زیر آوار مانده خود نباشند، چرا که دولت وام معیشتی ارزان قیمت برای تامین آنها پرداخت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران در بازدید از روستای زلزله زده تیرشان شهرستان سراب گفت: به همت مردم و مسئولان حداکثر تا تیر ماه سال آینده، همه واحدهای روستایی خسارت‌ دیده از زمین‌لرزه آذربایجان‌شرقی بهتر از قبل ساخته و تحویل زلزله زدگان می‌شود.

وی اظهار کرد: با وجود محدودیت‌ها کشور ما از توانمندی‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند تجربه موفق خود را به سایر کشورهای جهان انتقال دهد. با اینکه زلزله آذربایجان شرقی خسارت کمتری داشته، ولی از تمام نقاط ایران همدردی، انسجام و انتظام ملت با زلزله زدگان نشان داده شد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به زلزله بامداد جمعه گذشته آذربایجان شرقی افزود: پس از یک روز از وقوع زلزله هیات دولت با تشکیل جلسه، اعتبارات دولتی را به زلزله‌زدگان اختصاص داد در حالی که برخی فکر می‌کنند دولت به علت مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های مالی نتواند به زلزله زدگان کمک کند.

آخرین آمار درباره تعداد آسیب دیدگان زمین لرزه در ایران  - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار درباره تعداد آسیب دیدگان زمین لرزه در ایران

وی اظهار داشت: دولت 111 میلیارد تومان بودجه دولتی و بیش از 200 میلیارد تومان تسهیلات طولانی مدت و کوتاه مدت برای ساماندهی و بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله اختصاص داد. مردم نگران وسایل زیر آوار مانده خود نباشند، چرا که دولت وام معیشتی ارزان قیمت برای تامین آنها پرداخت می‌کند.

در زمین لرزه بامداد جمعه 17 آبان در شهر "ترک" میانه 5 نفر کشته و حدود 600 نفر مصدوم شدند. این حادثه به حدود 5 هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های میانه و سراب خسارت وارد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала