واکنش روسیه به استرداد شهروند خود از اسرائیل به آمریکا

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به استرداد شهروند خود به آمریکا
واکنش روسیه به استرداد شهروند خود به آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکسی بوركوف به علت اتهام به جرایم هک رایانه ای از اسرائیل به آمریکا استرداد می شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه پس از دیدار میان میخائیل بوگدانوف و جاکوب لیون ، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل ، اظهار داشت که مسکو بسیار متاسف است که دادگاهی در اسرائیل تصمیم به استرداد الکسی بورکوف روسی به ایالات متحده نموده است، چنین اقدامی خلاف روابط مشترک فدراسیون روسیه و اسرائیل است. 

روزنامه نگار روسی که در ایران بازداشت شده، از واحدهای نظامی اسرائیل بازدید کرده بود - اسپوتنیک ایران
روزنامه نگار روسی که در ایران بازداشت شده، از واحدهای نظامی اسرائیل بازدید کرده بود

وی گفت: "در طول این گفتگو ، برخی از موضوعات مهم در دستور کار دو جانبه روسیه و اسرائیل قرار گرفت. در عین حال ، طرف روسیه از تصمیم مقامات اسرائیلی برای استرداد شهروند روسیه بورکوف به ایالات متحده ابراز تاسف کرد. این اقدام برخلاف درخواست موجود مقامات ذیصلاح روسیه برای استرداد وی به میهن خویش صورت گرفته است. این اقدامات خلاف همکاری های سازنده ای است که در سالهای اخیر بین روسیه و اسرائیل در جریان بوده است".

گفتنی است، در دسامبر سال 2015، یکی از ساکنان سن پترزبورگ به درخواست ایالات متحده در فرودگاه تل آویو دستگیر شد. مقامات دادگستری آمریكا وی را به جرایم رایانه ای متهم كرده بودند. استرداد این شهروند روس در دادگاهی در منطقه اورشلیم و در پشت درهای بسته در صورت گرفته بود.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص با استناد به منابع خود نوشت: " طرف روسی موضوع مبادله یک شهروند زن را با الکسی بورکوف روسی که در اسرائیل به جرم "هک کردن" بازداشت شده بود مطرح کرده و قصد دارد استرداد وی را با ایالات متحده انجام دهد. این روزنامه ادعا کرده است که این موضوع در دیدار میان نتانیاهو و پوتین در سوچی عنوان شده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала