سوءاستفاده مدلینگ‌ها از فقر سیستان و بلوچستان +عکس

© AP Photo / Manish Swarupفقر
فقر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از برندهای طراحی و دوخت مانتو برای تبلیغ کار خود تصویری منتشر کرده است که با اختلاف نظر کاربران همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، برند کیمیا زردوخت که در زمینه طراحی و دوخت مانتو فعالیت دارد و با الگو گرفتن از سوزن دوزی لباس‌های محلی بلوچستان، سبکی مدرن را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد؛ با انتشار تصویری تبلیغاتی از این برند برای ارائه کار جدید، کاربران بسیاری نسبت به آن واکنش نشان دادند. در این عکس تبلیغاتی، مدل برای ارائه کار خود در فضایی قرار دارد که ضمن حضور دو دختربچه با لباس محلی استان سیستان و بلوچستان و دمپایی، آشغال‌های روی زمین نیز به چشم می‌خورد. بسیاری از کاربران آن را سوءاستفاده از فقر این استان عنوان می‌کنند و نسبت به این عکس تبلیغاتی واکنش نشان دادند.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

این کاربران عقیده دارند به این ترتیب فقر در این استان عادی سازی می‌شود و انسانیت قربانی این نمایش‌های مضحک خواهد شد. آنها عنوان می‌کنند اگر با عکاسی مدلینگ و خارج از آن آشنایی داشته باشیم، در این عکس فاصله طبقاتی دیده می‌شود. گروه دیگری از کاربران عنوان می‌کنند در مورد این عکس نمی‌توان با قاطعیت حکم کرد. از دیدگاه این کاربران این عکس تبلیغاتی نشان دهنده اختلاف طبقاتی و فقر نیست و نه تنها فقر و محرومیت در آن دیده نمی‌شود بلکه به لباس‌های محلی استان سیستان و بلوچستان اشاره دارد که برای دوخت این مدل مانتوها از آنها الگو گرفته شده است. از طرفی به دلیل گرمای شدید در این منطقه مردم غالبا از دمپایی استفاده می‌کنند.

جمعی از کاربران نیز جدا از بحث‌های جنجالی در مورد این عکس تبلیغاتی، به عنوان علاقمند به زنده نگه‌داشتن آداب و آیین‌های محلی استان‌های مختلف ایران، ایده الگو گرفتن از لباس‌های بلوچی را تحسین می‌کنند و نکته جالب این کار را همکاری زنان بلوچ در این عرصه می‌دانند که اشاره به حمایت از آنان دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала