ریابکوف: روسیه بدنبال آمریکا از پیمان "آسمان باز" خارج نمی شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر ریابکوف: روسیه بدنبال آمریکا از پیمان "آسمان باز" خارج نمی شود
ریابکوف: روسیه بدنبال آمریکا از پیمان آسمان باز خارج نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو به دنبال تصمیم آمریکا برای خارج شدن از پیمان "آسمان باز" تصمیمی برای خروج از این پیمان را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو در عزم راسخ واشنگتن درباره خروج از پیمان "آسمان باز" تردید دارند و امیدوارند که آمریکا همچنان به مشارکت خود در این چارچوب این توافقنامه ادامه دهد.  

ترامپ سند خارج شدن از آسمان باز را امضا کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ سند خارج شدن از آسمان باز را امضا کرد

سرگئی ریابکوف گفت: ما باید وضعیت را دوباره مورد ارزیابی قرار دهیم. به عقیده ما، این توافقنامه عامل مهمی، بویژه در شرایط کنونی جهان بشمار می‌رود و باعث ثبات اوضاع در بسیاری از مسائل می شود. گزینه‌های مختلفی در پاسخ به خروج احتمالی آمریکا از پیمان "آسمان باز" وجود دارد. ولی ما نمی توانیم به سادگی عمل کرده و به چنین اقدامی پاسخ متقابل بدهیم. ضمن اینکه ما هنوز اطمینان کامل نداریم که طرف آمریکایی در باره تصمیم خود در باره این خروج مصمم باشد.

وی تاکید کرد که مقامات مسکو امیدوارند که ایالات متحده همچنان مشارکت خود در این توافقنامه را حفظ کند و این مسئله به نفع همه طرفین خواهد بود.

در اواخر ماه اکتبر روزنامه «وال استریت ژورنال» خبر داده بود که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا سند مربوط به تصمیم ایالات متحده برای خروج از پیمان "آسمان باز" را امضاء کرده، البته تصمیم گیری نهایی در این باره هنوز بطور رسمی اعلام نشده است. پیش از این در اوایل ماه اکتبر، "الیوت انگل" رئیس کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان کنگره آمریکا از خروج احتمالی واشنگتن از این پیمان خبر داده بود.

پیمان "آسمان باز" در ماه مارس سال 1992 در هلسینکی، پایتخت فنلاند توسط رهبران 23 کشور عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا به امضاء رسید. هدف از این توافق، تقویت اعتماد بین این کشورها از طریق اجرای مکانیسم پروازهای هوایی-نظارتی برای کنترل اقدامات نظامی کشورهای عضو بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала