پربارش ترین و کم بارش ترین مناطق ایران را بشناسید

© Depositphotos.com / Vchalup2پربارش ترین و کم بارش ترین مناطق ایران را بشناسید
پربارش ترین و کم بارش ترین مناطق ایران را بشناسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میزان بارش های ایران بر اساس جدیدترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران با گذشت ۴۸ روز از سال آبی جدید با رشد منفی ۳۱ میلی متری ثبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، میزان بارش‌های ایران براساس جدیدترین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران در ۴۸ روز ابتدایی سال آبی جدید یعنی از مهرماه ۹۸ تا انتهای شهریور۹۹، نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد منفی ۳۱ میلی‌متری با وجود بارش‌های به نسبت خوب همراه بوده است.

 استان گیلان به عنوان پربارش‌ترین استان ایران است که میزان بارش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته با بارش ۳۰۹.۹ میلی متری بارشد منفی ۴۲.۲ میلی متری مواجه شده است.

استان مازندران در۴۸ روز ابتدایی سال آبی جاری ۱۴۸ میلی متر بارندگی داشته که این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه پارسال با بارش ۱۸۵.۸ میلی متری رشد منفی ۲۰.۳ میلی متری را نشان می‌دهد.

استان گلستان نیز ، ۷۷.۲ میلی متر بارندگی داشته است و این درحالی است که میزان بارش‌های این استان پارسال ۷۵.۲ میلی متر بودکه امسال بارشد ۲ میلی متری روز‌های پربارش تری را پیش رو دارد.

استان یزد تا این زمان فقط ۱.۹ میلی متر بارندگی را ثبت کرده است. این استان در همین مدت ۶.۴ میلی متر بارندگی داشته که رشد منفی بارش‌ها در این استان را نشان می دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала