آیا تابحال سلفی ناصرالدین شاه را دیده اید+عکس

CC BY-SA 3.0 / Berthold Werner / Lubitel 2آیا تابحال سلفی ناصرالدین شاه را دیده اید+عکس
آیا تابحال سلفی ناصرالدین شاه را دیده اید+عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نمایشگاه عکسی که در ایران برپا شده است تصاویر منتشر نشده ای از دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، نمایشگاه عکس‌های تاکنون منتشر نشده از دوره ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برپا شد. در این میان عکسی از ناصرالدین شاه به چشم می خورد به گونه ای که می توان گفت سلفی این شاه قاجاری در آینه از خودش است که همراه با کپشنی با مضمون«صورت خودم در آینه- دیوانخانه تهران» متعلق به سال1259هـ.ق است.

در این نمایشگاه تصاویر کپی 31 قطعه عکس منتخب آلبوم‌خانه کاخ گلستان برای نخستین بار به‌ نمایش درآمد. این عکس‌ها مربوط به دوره قاجار بوده و شامل مظفرالدین‌شاه و گرامافون، کالسکه، تلسکوپ و مظفرالدین‌شاه، روز عاشورا، انبار ذخیره قورخانه از تفنگ و فشنگ و... می شود. در تصاویر به تازگی منتشر شده عکسی نیز مربوط به روز عاشورا از شاهزاده نصرالله خان تلگرافچی بوده که پای دستگاه خوابش برده است دیده می شود که متعلق به دوره قاجار- ناصری 1312هـ.ق می باشد.

این نمایشگاه در حاشیه آیین گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری با تأکید بر شعار یونسکو مبنی بر«پیوند با گذشته از طریق صداها و تصاویر» با حضور اشرف بروجردی- رییس کمیته ملی حافظه جهانی یونسکو در ایران و به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала