ماکرون آینده روسیه را پیش بینی کرد

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ماکرون آینده روسیه را پیش بینی کرد
ماکرون آینده روسیه را پیش بینی کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با مجله The Economist سه گزینه برای آینده روسیه را پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماکرون معتقد است روسیه می تواند دوباره ابر قدرت شود اما تحقق این سناریو به دلیل جمعیت کم روسیه دشوار است. رهبر فرانسه همچنین خاطرنشان کرد که قدرت اقتصادی روسیه کافی نیست. به عقیده وی، روسیه دارای اراضی  پهناوری  است و مسئله کمبود جمعیت را می توان با کمک سیاست مهاجرتی حل کرد.

ماکرون به عنوان سناریوی دوم پیشرفت روسیه مدل اوراسیایی  را پیشنهاد کرد و در این رابطه چین را مثال زد. با این حال رهبر فرانسه معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  نمی خواهد  وابسته به چین باشد.

ماکرون همچنین احتمال داد روسیه در آینده بطور متوازن با اروپا همکاری کند. وی احتمال داد رهبر روسیه در آینده در برخورد خود نسبت به ناتو و اتحادیه اروپا تجدید نظر کند. به عقیده وی احیای روابط کشورهای اروپایی با روسیه حدود ده سال طول خواهد کشید. ماکرون افزود اروپا نیز باید موضع خود نسبت به مسکو را تغییر دهد.

بتازگی  رئیس جمهور فرانسه گفته بود  گفت: "آنچه ما اکنون تجربه می کنیم مرگ مغزی ناتو است". به عقیده وی، آمریکا به طور فزاینده ای از اروپا دور می شود.

مکرون همچنین خاطرنشان کرد که زمان آن رسیده است که اروپا از خواب بیدار شود و قدرت خود را به عنوان یک نیروی ژئوپلتیک مجزا تقویت کند، زیرا اکنون "در لبه پرتگاه" قرار گرفته است.

وی تأکید کرد در غیر این صورت، اروپا دیگر سرنوشت خود را کنترل نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала