اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک
اعتراف آمریکا به عقب ماندن از روسیه در زمینه سلاح  هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرهنگ دوم رابرت کارور، سخنگوی رسمی پنتاگون در مصاحبه با مجله نیوزویک به عقب ماندن ایالات متحده از روسیه در زمینه ساخت سلاح هایپرسونیک اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ دوم رابرت کارور گفت به دلیل پیشرفت روسیه در زمینه سلاح های هایپرسونیک، عدم تناسبی در امکانات رزمی دو کشور به وجود آمده که واشنگتن باید آنرا رفع سازد.

وی خاطرنشان کرد:" اگرچه آمریکا طی دهها سال در تحقیقات درباره سامانه های هایپرسونیک  پیشتاز بوده، هدف استفاده از فناوری های هایپرسونیک به عنوان سلاح را در مقابل خود قرار نداده بود".

سخنگوی پنتاگون گفت استقرار سلاح هایپرسونیک بالاترین اولویت فنی و تحقیقاتی آمریکا است و کشور وی به کار در راستا ادامه خواهد داد تا "برتری خود در نبردهای آینده در همه صحنه های عملیات جنگی را حفظ کند".

یادآور می شود که روسیه یگانه کشور جهان است که در اختیار داشتن سلاح هایپرسونیک را رسماً اعلام کرده است.

وزارت دفاع  روسیه در اواخر پرتاب آزمایشی موفق موشک هایپرسونیک آوانگارد را انجام داد. 

این موشک از منطقه دومباروفسکی در استان اورنبورگ روسیه پرتاب شده و به هدفی در منطقه کامچاتکا اصابت کرد.

تصاویر راه اندازی جدیدترین موشک آوانگارد + ویدئو - اسپوتنیک ایران
تصاویر راه اندازی جدیدترین موشک آوانگارد + ویدئو

در جریان آزمایشات ثابت شد که سرعت آوانگارد 27 برابر سرعت صوت یعنی 30 هزار کیلومتر در ساعت است.

به عقیده جان هیتن، رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا، پنتاگون دارای چنان سیستم دفاعی نیست که بتواند جلوی استفاده از این سلاح را بگبرد.

نشریه امریکایی "نشنال اینترست" خاطرنشان می سازد که استقرار"اوانگارد به روسیه امکان خواهد داد در مسابقه تسلیحات هایپرسونیک از ایالات متحده و چین جلو بزند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان روسیه در اول مارس سال 2018 خبر از ایجاد سیستم موشکی "آوانگارد" روسیه با قابلیت پرواز در لایه های متراکم جو با سرعت 27 برابر سرعت صوت را داد.

ولادیمیر پوتین گفت روسیه موشک‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سامانه های دفاع ضدموشکی در برابر آنها بیهوده است.

آوانگارد، جدیدترین سلاح هایپرسونیک روسیه که می تواند به آسانی از سپر موشکی آمریکا عبور کند، تا سال 2020 فعال شده و به حالت آماده باش نظامی در خواهد آمد

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала