آخرین جزئیات از سرنگونی پهپاد خارجی در ایران

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر آخرین جزئیات از سرنگونی پهپاد خارجی در ایران
آخرین جزئیات از سرنگونی پهپاد خارجی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استاندار خوزستان جزئیاتی از سرنگونی یک فروند پهپاد خارجی در اطراف شهرستان ماهشهر را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، استاندار خوزستان اطلاعاتی مربوط به یک فروند پهپاد ساقط شده ناشناس در اطراف شهرستان ماهشهر اعلام کرد.

غلامرضا شریعتی روز جمعه اظهار داشت: در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که فورا پدافند ارتش جمهوری اسلامی آن را ساقط کرد.

ساقط شدن یک پهباد در ایران  - اسپوتنیک ایران
ساقط شدن یک پهپاد ناشناس در ایران

وی گفت: پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک وارد عمل شد و این پهپاد را سرنگون ساخت که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.

استاندار خوزستان افزود: هم‌ اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لابه لای نیزارها بیرون کشیده شده و کارشناسان تحقیقات را آغاز کرده اند.

رئیس شورای تامین استان خوزستان گفت: پهپاد ساقط شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار میگیرد.

شریعتی گفت: آنچه مشخص است، این پهپاد بدون هماهنگی وارد فضای ماهشهر شده به همین دلیل پدافند شهرستان اقدام به سرنگونی آن کرده است. پدافند استان خوزستان با دقت و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد و اجازه هر گونه قدرت مانور را از دشمن می گیرد.

شهرستان بندری ماهشهر که بزرگترین منطقه اقتصادی پتروشیمی خاورمیانه است در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد و بندر امام خمینی(ره) یکی از بندرهای بزرگ کشور نیز از توابع این شهرستان می باشد.

منطقه اقتصادی ماهشهر با توجه به نقش آن در اقتصاد کشور یکی از مناطقی است که همواره مورد توجه دشمنان بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала