فناوری های چینی و روسی در کشتی های آمریکایی

CC0 / U.S. Navy photo by John F. Williams/Released / فناوری های چینی و روسی در کشتی های آمریکایی
فناوری های چینی و روسی در کشتی های آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور نیروی دریایی آمریکا از استفاده فناوری های پیشرفته نظامی روسیه و چین در کشتی های جنگی این کشور انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فایننشال نیوز، ریچارد اسپنسر وزیر مشاور نیروی دریایی آمریکا در گفت وگو با این نشریه بیان داشت: آمریکا از تجهیزات بسیار دقیق و پیشرفته وارداتی از کشورهای روسیه و چین برای ساخت کشتی های جنگی خود استفاده می کند.

وزیر مشاور نیروی دریایی آمریکا، از مقام های آمریکایی خواست تا از قطعات مهم و حساسی که این کشورها تولید می کنند برای کشتی های جنگی خود استفاده نکنند.

روزنامه فایننشال تایمز در ادامه آورده است، که استفاده آمریکا از فناوری های نظامی از کشورهای خارجی نشان دهنده آن است که اقتصاد این کشور همچنان به جهان وابسته است و نمی توان چنین پنداشت که این کشور تمایل دارد تا رابطه اقتصادی اش را با جهان قطع کند.

این خبر درحالی منتشر شده که پیش تر روزنامه وال‌ استریت ژورنال نوشته بود که هکرهای چینی چندین سال است که نیروی دریایی آمریکا و شرکای این کشور را در محاصره سایبری قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، هکرهای چینی علاوه بر نفوذ اطلاعاتی توانسته اند به برخی از تاسیسات دریایی آمریکا نیز صدماتی بزنند.

یک افسر نیروی دریایی آمریکا، در گفتگو با وال‌ استریت ژورنال گفت: ما در محاصره سایبری چینی‌ها قرار گرقته ایم و اگر با این ویروس مقابله به مثل نکنیم از بین می رویم.

پیش‌ازاین نیز، جیمز دورسری کارشناس امنیت سایبری در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود، فرماندهی نیروی دریایی امریکا به‌ تازگی به هدف جدی تهدیدات سایبری پی برده است و به‌ طور مداوم به توسعه فرهنگ و آگاهی کارکنان در حوزه امنیت سایبری در کنار تقویت قابلیت‌های فناوری اطلاعات روی آورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала