انگلیس اقدامات امنیتی را برای کشتی های خود در تنگه هرمز کاهش می دهد

© AP Photo / Damian Dovarganesانگلیس اقدامات امنیتی را برای کشتی های خود در تنگه هرمز کاهش می دهد
انگلیس اقدامات امنیتی را برای کشتی های خود در تنگه هرمز کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگلیس ارزیابی ریسک ایمنی خود را برای کشتی هایی که پرچم این کشور را در سراسر تنگه هرمز به احتزاز در می آورند، کاهش داد.

به گزارش اسپوتنیک، کشتی هایی که با پرچم انگلیس حرکت می کنند به دلیل کاهش خطر بازداشت، به زودی می توانند بدون اسکورت مستقیم کشتی های نیروی دریایی انگلیس از تنگه هرمز عبور کنند.

اوضاع اطراف تنگه هرمز در 19 ژوئیه، هنگامی که ایرنا گزارش داد که نفتکشی با پرچم انگلیس "استنا ایمپرو" پس از خاموش کردن گیرنده سیستم تشخیص خودکار، در تنگه هرمز بازداشت شد و به هشدارهای نیروهای سپاه پاسداران اسلامی پاسخ نداد وخیم تر شد.

وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش آمریکا به توقیف نفتکش توسط ایران

براساس اطلاعات سپاه، این نفتکش "به علت نقض قوانین بین المللی" بازداشت شد و برای بازرسی به ساحل فرستاده شد. مقامات انگلیس اعلام كردند كه ایران با نقض قوانین بین المللی، استنا ایمپرو را در آبهای سرزمینی عمان بازداشت و سپس تانكر را مجبور كرده كه وارد آبهای ایران شود.

اوضاع در خلیج فارس در 14 سپتامبر با حمله هواپیماهای بدون سرنشین به دو سایت بزرگ شرکت ملی نفت عربستان سعودی آرامکو متشنج شد.

شورشیان حوثی جنبش انصارالله یمن مسئولیت استفاده از 10 فروند هواپیمای بدون سرنشین را بر عهده گرفتند. ایالات متحده، عربستان سعودی، انگلیس، فرانسه و جمهوری فدرال آلمان حملات را تقصیر ایران انداختند.

براساس ادعای آنها، این حمله با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک صورت گرفته است که در پایگاه های حوثی ها قرار ندارند. تهران این اتهامات را بی اساس خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала