آسيب جديد بشریت معرفی شد

© AP Photo / Andy Wongآسيب جديد بشریت معرفی شد
آسيب جديد بشریت معرفی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان، رنج غیرقابل توصیف جديدي براي بشريت پیش بینی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تحقيقات انجام شده توسط مجله علمي "بيو ساينس"، بیش از 11 هزار دانشمند از 153 کشور جهان ، از جمله روسیه ، سندي را امضا كردند كه می گوید "رنج غیرقابل توصیف" جديدي در انتظار بشریت است ، مگر آنكه اقدامات فوری برای کاهش انتشار دی اکسید كربن انجام شود. 

5 سال آینده رکورد دار گرم شدن زمین خواهد شد - اسپوتنیک ایران
5 سال آینده رکورد دار گرم شدن زمین خواهد شد

یافته های دانشمندان براساس اطلاعات بدست آمده طول 40 سال مصرف انرژی ، دمای سطح ، رشد جمعیت ، میزان جنگل زدایی ، انبوه یخ های قطبی ، تولید ناخالص داخلی و انتشار دي اکسيد کربن را مقايسه نموده است.

به گفته یكی از نویسندگان این سند که كارمند دانشگاه سیدنی توماس نیوزوم مي باشد، دانشمندان باید وظیفه اخلاقی خود را انجام دهند و به همه جهانیان درباره شرایط اضطراری زیست محیطی هشدار دهند. ویلیام ریپل ، همکار وی در دانشگاه اورگان  افزود که تغییرات آب و هوایی بسیار سریعتر از آنچه بسیاری از محققان انتظار داشتند شتاب یافته است.

محیط زیست به همهٔ محیط‌هایی که در آن‌ها زندگی جریان دارد، گفته می‌شود. مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی خارجی و موجودات زنده که با هم در کنش هستند، محیط زیست را تشکیل می‌دهند و بر رشد و نمو و رفتار موجودات تأثیر می‌گذارند.

پیش از این بیانیه مطبوعاتی همایش EurekAlertاعلام کرده بود که دانشمندان دانشگاه موناش در استرالیا به این نتیجه رسیده اند که گرم شدن کره زمین به دلیل افزایش دمای هوا منجر به افزایش بیماری ها و شرایط تهدید کننده زندگی همراه با سوء تغذیه می شود. 

محققان داده های مربوط به بستری روزانه بیماران از سال 2000 تا 2015 را مورد مطالعه قرار دادند، آنها در این تحقیق 80٪ از جمعیت برزیل و همچنین میانگین دمای روزانه را مورد بررسی قرار دادند. بر اساس این تحقیق، در ازای هر درجه سانتیگراد اضافه حرارت در فصل گرم ، تعداد موارد مراجعه به بیمارستان ها به دلیل سوء تغذیه 2.5 درصد افزایش یافته است. این موضوع در خصوص افراد بالای 80 سال و بین 5 تا 19 سال قابل مشاهده است. هوای گرم به دلیل کاهش اشتها ، عدم تمایل به خرید غذا و طبخ غذا ، هضم نامناسب غذا به دلیل تشدید بیماری های معده و روده و اختلال در ترشح هورمون می تواند به سوء تغذیه منجر شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала