عربستان: جنگ طولانی در یمن به پایان می رسد

© REUTERS / Khaled Abdullahعربستان: جنگ طولانی در یمن به پایان می رسد
عربستان: جنگ طولانی در یمن به پایان می رسد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولیعهد عربستان خبر از پایان جنگ 4 ساله مبان دولت یمن و حزب جدایی طلب شورای انتقالی جنوبی داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، ولیعهد عربستان سعودی ، محمد بن سلمان آل سعود ، از انعقاد پیمان صلح بین دولت یمن و حزب جدایی طلب شورای انتقالی جنوبی (UPS) خبر داد که بیش از چهار سال است که در حال جنگ با یکدیگر هستند. 

کویت: نامه ایران را به عربستان و بحرین رساندیم  - اسپوتنیک ایران
کویت: نامه ایران را به عربستان و بحرین رساندیم

به گفته شاهزاده سعودی ، این توافقنامه آغاز دوره جدیدی در یمن خواهد بود که توسط کشور عربستان کاملاً پشتیبانی می شود. پس از امضای این سند ، دولت این کشور جابجایی هایی را آغاز می کند که باید به صلح منجر شود.

از سال 2014 ، جنگ داخلی در یمن جریان دارد. در این جنگ، جنبش شیعه انصار الله و بخشی از ارتش وفادار به رهبری پیشین کشور است. به عقیده جامعه جهانی این جنبش از حمایت ایران و حزب الله برخوردار هستند. طرف دیگر این درگیری سربازان رئیس جمهور تبعید شده اهل سنت منصور هادی و ائتلاف به رهبری عربستان سعودی هستند. در دسامبر 2018، طرفین درگیری در یمن برای اولین بار در طی چند سال، تحت حمایت سازمان ملل متحد در سوئد پای میز مذاکره نشستند. طی این نشست تعدادی موافقتنامه مهم، به ویژه در مورد مبادله زندانیان، آتش بس در شهر بندری حدیده در کنار دریای سرخ و تحت کنترل سازمان ملل درآمدن این شهر حاصل شد. به نظر می رسد، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала