چین مخالف تحریم های جدید آمریکا علیه ایران است

© AP Photo / Andy Wongسخنگوی امور خارجه چین گنگ شوآن
سخنگوی امور خارجه چین گنگ شوآن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گنگ شوآن سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز سه شنبه با اظهار نظر در مورد تحریم های جدید ایالات متحده علیه ایران گفت: چین مخالف تحریم های یک جانبه است و آنها به حل مشکلات کمکی نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد: واشنگتن تحریم هایی را علیه 9 شهروند ایرانی، از جمله فرزند ارشد رهبر این کشور و همچنین علیه کارکنان کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعمال کرده است. در این فهرست نه نام وجود دارد که یکی از آنها مجتبی خامنه ای، متولد سال 1969، فرزند آیت الله علی خامنه ای است.

پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید آمریکا علیه ۹ شهروند ایرانی و ستاد کل نیروهای مسلح

در این لیست همچنین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران محمد باقری، رئیس دادگستری ایران ابراهیم رئیسی، دفتر مقام معظم رهبری، شماری از سیاستمداران و روحانیون قرار گرفته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عباس موسوی، تحریم های جدید را بی فایده خواند.

گنگ شوانگ در یک جلسه توجیهی گفت: "چین همواره با تحریم های یک جانبه و صلاحیت های برون مرزی مخالف بوده و مخالف است. ما اعتقاد داریم که تحریم ها به هیچ وجه نمی توانند مشکل را حل کنند، فقط مذاکرات راه درستی است."
وی ابراز امیدواری کرد که طرفین درگیر، براساس احترام متقابل و برابری از طریق مذاکرات، اختلافات خود را برطرف کنند و در کنار هم از صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی حمایت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала