وابستگی آمریکا به موشک‌های روسی

© AP Photo / Maxim Marmurموتورهای موشکی «RD-180» روسیه
موتورهای موشکی «RD-180» روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا هنوز نمی‌تواند از وابستگی خود به موشک های «RD-180» خلاص شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «نشنال اینترست»، ایالات متحده انواع تحریم ها را علیه مسکو بکارگرفته است اما تا کنون نتوانسته از وابستگی خود به موتورهای موشکی «RD-180» روسیه خلاص شود.

شایان ذکر است که فضا اهمیت زیادی برای نظامیان، سازمان اطلاعات و اقتصاد آمریکا دارد. با وجوداین، تعداد اندکی از ساکنان کشور می دانند که نیروی هوایی ایالات متحده دستگاه‌های مهم از نظر امنیت ملی را با کمک موشک های مجهز به موتورهای ساخت روسیه به فضا می‌رساند.

ژنرال آمریکایی از توانایی روسیه برای انهدام ماهواره های آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران
ساخت سامانه انتقال انرژی از فضا

تا دسامبر سال 2022 ، نیروی هوایی آمریکا بر طبق قانون باید استفاده از موتورهای موشکی «RD-180» را به پایان برساند. کنگره آمریکا قصد دارد موتورهای آمریکایی را جایگزین موتورهای روسی کند تا از این «وابستگی خطرناک» رها شود.

در عین حال،اعلام می‌شود که آمریکا تا سال 2024 و یا حتی بعد از آن از موتورهای موشکی ساخت روسیه استفاده خواهد کرد. تغییری در قانون کنگره وارد خواهد شد اگر آمریکا نتواند هدف خود را تا سال 2022 اجرایی کند. به نوشته نشریه نامبرده، واشنگتن باید منتها تلاش خود را در این زمنیه بکار گیرد، زیرا تأخیر در این عرصه باعث تحکیم و تقویت موضع مسکو خواهد شد و امنیت ملی آمریکا را به خطر خواهد انداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала