گبارد: ترامپ نفت مردم سوریه را تصرف کرده است

© AP Photo / John Minchilloگبارد: ترامپ نفت مردم سوریه را تصرف کرده است
گبارد: ترامپ نفت مردم سوریه را تصرف کرده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از سیاست های رهبر آمریکا در تصرف میدان های نفتی سوریه انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب دموکرات و عضو کنگره این کشور، تولسی گبارد، از سیاست های رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ برای تصرف میدان های نفتی سوریه انتقاد كرد و گفت: " این میدان ها  متعلق به مردم سوریه هستند و برای ادامه حیات آنها ضروری می باشند."

وی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت: "بیایید از مهمترین مسائل شروع کنیم: چرا سربازان ما در سوریه باقی می مانند ... وظیفه سربازان ما تضمین امنیت ملی و محافظت از آمریکایی ها است."

ترامپ: آمریکا از نفت در سوریه محافظت می کند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: آمریکا از نفت در سوریه محافظت می کند

گبارد خاطرنشان كرد: " متأسفانه، ترامپ برنامه را تغییر داد، با وجود اینكه او قصد داشت ارتش را به خانه بازگرداند، اما در واقع آنها را به مکانی انتقال داد  نه برای مبارزه با القاعده و یا داعش، بلكه برای اینکه از تاسیسات نفتی محافظت كنند. نفتی که متعلق به ایالات متحده نیستند."

وی تاکید کرد: " این یک منبع انرژی متعلق به مردم سوریه است. و این ارتش ما را رسوا می کند."

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از حضور نیروهای نظامی این کشور درروستاهای نزدیک به میادین نفتی سوریه خبر داده بود.

همچنین در این زمینه مارك اسپر، رئیس پنتاگون، گفته بود که سربازان آمریكایی به دفاع از میادین نفتی در سوریه ادامه خواهند داد و به هرگونه تلاش طرفهای دیگر برای كنترل آنها پاسخ خواهند داد.

از طرف دیگر ، وزارت دفاع روسیه اعلام كرد كه موسسات دولتی آمریكا، ماهانه بیش از 30 میلیون دلار از تولید نفت در سوریه درآمد دارند.

، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه  روسیه، به نوبه خود تأكید كرد كه حفظ ادامه نظامی آمریكا در سوریه برای "محافظت از میادین نفتی" خلاف قوانین بین المللی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала