حمله به کنسولگری ایران در کربلا چندین کشته بر جای گذاشت

© Thaier Al-Sudaniحمله به کنسولگری ایران در کربلا 3 کشته بر جای گذاشت
حمله به کنسولگری ایران در کربلا 3 کشته بر جای گذاشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع پزشکی در کربلا از کشته شدن چندین نفر در پی حمله کنسولگری ایران در کربلا خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفق، منابع پزشکی و درمانی در کربلا اعلام کردند، در پی حمله به کنسولگری ایران در کربلا که در 100 کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است، 5 نفر کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

آخرین جزئیات حمله یه کنسولگری ایران در عراق - اسپوتنیک ایران
آخرین جزئیات حمله به کنسولگری ایران در عراق

براساس این گزارش در پی نا آرامی ها در عراق، شب گذشته گروهی با تجمع در محل کنسولگری ایران در شهر کربلا سعی داشتند وارد کنسولگری ایران شوند که حضور نیروهای امنیتی مانع از این اقدام شد. در پی این درگیری ها دست کم 20 نفر از جمله 17 نیروی امنیتی مجروح شدند.

در این حادثه صدها نفر از معترضان ساختمان کنسولگری ایران در کربلا را محاصر کرده و خواستار عدم مداخله ایران در امور داخلی عراق شدند.

ساعتی پیش، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا با انتشار بیانیه ای از ایرانیان خواست از سفر به عراق، از جمله سفرهای زیارتی به اماکن مقدس در کربلا خودداری کنند.

در اول اکتبر ، اعتراضات ضد دولتی علیه وخیم شدن اوضاع زندگی، افزایش بیکاری و فساد ادارات دولتی در مناطق مختلف و شهرهای زیادی از عراق آغاز گردید. مردم در بغداد و همچنین استان های جنوبی و شمالی خواستار استعفای دولت شدند. با این حال ، تظاهرات مسالمت آمیز و درگیری های شدید با پلیس و پرسنل ارتش افزایش یافت. پس از چند روز وقفه ، هفته گذشته تظاهرات ها هم در پایتخت و هم در چند استان در بخش مرکزی و جنوبی کشور از سر گرفته شد. طی یک ماه ، در مجموع حدود 260 نفر قربانی خشونت در عراق شدند ، تعداد قربانیان نزدیک به 10 هزار نفر نیز آسیب دیده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала