عربستان سعودی و بحرین موافق طرح صلح ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عربستان سعودی و بحرین موافق طرح صلح ایران
عربستان سعودی و بحرین موافق طرح صلح ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی منابع اعلام کردند که تهران از طرف عربستان سعودی و بحرین پاسخ مثبتی به نامه اش در خصوص طرح صلح با همسایگان دریافت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد که حسن روحانی طی نامه‌ای به سران کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و همچنین عراق درخواست همکاری آنها در طرح صلح پیشنهادی ایران برای تأمین صلح و ثبات در منطقه را مطرح کرده است.

موسوی خاطر نشان کرد: «پس از ارائه "پویش صلح هرمز" توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایشان متن کامل آن را برای سران کشورهای یاد شده ارسال کرد و در آن خواستار تشریک مساعی همه آنها در پردازش و اجرای آن شدند.»

روزنامه «الجریده» کویت در این زمینه اطلاع داد: ایران در اقدامی بی‌سابقه، نخستین نامه مکتوب خود به عربستان سعودی و بحرین را از طریق کویت ارسال کرد که در آن، طرح ابتکاری خود برای تامین امنیت ناوبری در تنگه هرمز و طرحش برای برقراری صلح با تمامی همسایگان در منطقه را آورده است.

 روزنامه الجریده به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه ایران، افزود: ایران دو نامه‌ را به دستیار وزیر خارجه کویت تحویل داده که توسط حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امضا شده که در خطاب به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین است.

در این خبر به نقل از منبع آمده است: ایران این موضوع را از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیگیری کرده و واکنش مثبت کشورهای منطقه در این زمینه، به‌ویژه درخصوص تامین امنیت ناوبری در تنگه هرمز، برقراری صلح در منطقه و حل و فصل اختلافات با همسایگان، را دریافت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала