علاقه مسکو برای پیوستن ایران به قالب روسیه چین و آمریکا درباره افغانستان

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر علاقه مسکو برای پیوستن ایران به قالب روسیه چین و آمریکا درباره افغانستان
علاقه مسکو برای پیوستن ایران به قالب روسیه چین و آمریکا درباره افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه علاقه دارد که ایران در قالب روسی-چینی-آمریکایی برای افغانستان بپیوندد، این گزینه ممکن است امیدوار کننده باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف در مصاحبه با برنامه بین المللی نقد و بررسی در کانال روسیه 24 بیان کرد: ما با آنها (ایالات متحده آمریکا) در مورد افغانستان گفت و گو می کنیم. یک قالب روسی-چینی-آمریکایی وجود دارد که پاکستان به آن پیوسته است. علاقه به اتصال ایران به این قالب نیز وجود دارد. این می تواند نوید بخش باشد. تعامل خوب درباره کره شمالی، در شبه جزیره کره به طور کلی بوجود آمد.

در افغانستان درگیری بین نیروهای دولتی و شبه نظامیان جنبش تندرو طالبان وجود دارد، که قبلاً قلمرو قابل توجهی را در مناطق روستایی این کشور تصرف کرده بود و حمله به شهرهای بزرگ را آغاز کرده بود.

پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود - اسپوتنیک ایران
آیا وزیر خارجه امریکا توافق صلح با طالبان را امضا نخواهد کرد؟

در قلمرو این کشور، نفوذ گروه تروریستی داعش افزایش یافت. نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغانستان اقدامات مشترک ضد تروریستی را در سراسر کشور انجام می دهند.

موضوع آغاز گفتگوی صلح آمیز مستقیم بین نیروهای مخالف در افغانستان در مکانهای مختلف از جمله در مسکو مورد بحث قرار می گیرد، جایی که در تاریخ 9 نوامبر 2018، نشست خصوصی در مورد افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای منطقه برگزار شد. برای اولین بار، یک هیئت طالبان در این نشست شرکت کردند. سپس شورای عالی صلح از افغانستان وارد شد، كه خود را به عنوان واسطه بین دولت و طالبان قرار داد.

در ماه های اخیر، ایالات متحده در حال مذاکره با طالبان برای حل و فصل در افغانستان است. در اوایل ماه سپتامبر، زلمی خلیلزاد رئیس هیأت آمریکایی، گفت که نسخه اولیه این توافقنامه خروج در مرحله اولیه 5 هزار نفر از حدود 14 هزار سرباز آمریکایی مستقر در افغانستان طی 135 روز آینده را فراهم می کند. با این حال، پس از امضای توافقنامه، اجرای آن به دلیل موضع دولت آمریكا ناكام ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала