خروج نیروهای اماراتی از بندر عدن

© AP Photo / Saleh Al-Obeidiخروج نیروهای اماراتی از بندر عدن
خروج نیروهای اماراتی از بندر عدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات مواضع خود در یمن را به نیروهای عربستان سعودی و دولت هادی واگذار نمود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها خبر دادند که امارات با سپردن کنترل بندر استراتژیک عدن در یمن به نیروهای سعودی و دولت عبد ربه منصور هادی،  نیروهای خود را از این منطقه خارج می‌کند.

در ماه اوت نیروهای طرفدار امارات که به دنبال خودگردانی در جنوب یمن هستند، عدن را به تصرف خود درآورده و دولت هادی را از آنجا اخراج کردند. هفته‌ها درگیری خونین موجب ایجاد ترس از تضعیف بیشتر جناح مخالف حوثی‌ها و تضعیف شانس پایان جنگ از طریق مذاکرات شد.

نتانیاهو: موشک های ایران در یمن تهدیدی برای اسرائیل است - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: موشک های ایران در یمن تهدیدی برای اسرائیل است

مذاکرات در عربستان سعودی توانست جلوی درگیری در عدن را بگیرد و مانع ایجاد جبهه جدیدی در جنگ شود. پیش نویس توافق نامه با عربستان سعودی تهیه شده است که براساس آن جدایی طلبان و دولت هادی کابینه مشترک ایجاد کرده و با ائتلاف عربستان سعودی و امارات برای نبرد با حوثی‌ها همکاری می‌کنند.

انور التمیمی، تحلیلگر سیاسی یمنی از جنوب این کشور در این خصوص به اسپوتنیک گفت: "امارات پس از تثبیت اوضاع در عدن، نیروهای خود را خارج کرد. اکنون هیچ چیز کشورهای خلیج را تهدید نمی‌کند. پیش از این امارات متحده عربی عدن را در دست داشت و این نشان از تضاد در روابط این کشور با عربستان سعودی بود. اکنون این فرضیه از بین رفته است. این پرخش برای شورای جنوبی سودمند است زیرا از حمایت ائتلاف عربی، از جمله در اجرای پروژه خود مختاری پشتیبانی می‌کند. جنوب نمونه‌ای برای بقیه یمن خواهد بود. این راه همه یمنی‌ها برای مقابله با حوثی‌ها است. "

این تحلیلگر سیاسی یمنی در ادامه افزود: دیگر نیازی به حضور نیروهای امارت در عدن نیست، اکنون نیروهای شورای انتقالی جنوبی و عربستان سعودی وضعیت را رهبری می کنند. امارات موظف است مشکلات امنیتی را در مناطق جنوب یمن حل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала