اعمال تعرفه‌های تلافی جویانه چین بر کالاهای آمریکایی

© AP Photo / Andy Wongاعمال تعرفه‌های تلافی جویانه چین بر کالاهای آمریکایی
اعمال تعرفه‌های تلافی جویانه چین بر کالاهای آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان تجارت جهانی به چین اجازه می‌دهد تا بیش از 3.5 میلیارد دلار تعرفه تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی تحمیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، بنابه تصمیم اتخاذ شده توسط نهاد داوری سازمان تجارت جهانی در روز جمعه، چین حق برقراری تعرفه‌ تلافی جویانه بر کالاها و خدمات آمریکایی را به ارزش بیش از سه و نیم میلیارد دلار به دلیل نقض قوانین این سازمان از جمله مقررات ضد دامپینگ، توسط ایالات متحده آمریکا بدست آورد.

چین آمریکا را به تلافی در جنگ تجاری تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
چین آمریکا را به تلافی در جنگ تجاری تهدید کرد

در تصمیم گرفته شده توسط این سازمان آمده است: ما مشخص کردیم که سطح ضررها و سودهای از دست رفته چین به دلیل روشهای ناسازگار با سازمان تجارت جهانی که توسط ایالات متحده در مراحل ضد دامپینگ برای محصولات وارداتی از چین استفاده می شود، سالانه 3,579128 میلیارد دلار است. همچنین تأکید شده است که "چین به این ترتیب ممکن است از سازمان حل اختلاف درخواست کند تا امتیازات یا سایر تعهدات خود را در سطحی که بیش از 3,579128 میلیارد دلار در سال نباشد، به حالت تعلیق درآورد."

گفتنی است که در 22 مه 2017 ، سازمان حل اختلاف تصمیمی از هیات استیناف سازمان تجارت جهانی، كه در آن نتیجه گرفته شده بود روشهای استفاده شده توسط ایالات متحده در تحقیقات ضد دامپینگ در مورد كالاهای چینی مطابق با قوانین سازمان نیست را به تصویب رسانید. از آنجا که پس از این تصمیم، طرفین در مورد زمان اجرای آن توسط ایالات متحده به توافق نرسیدند، در ژانویه سال 2018 ، نهاد داوری سازمان تجارت جهانی یک دوره 15 ماهه برای این کار تعیین کرد. این مهلت در تاریخ 22 اوت همان سال منقضی شد. در همین رابطه، چین در اوایل سپتامبر 2018 از سازمان تجارت جهانی درخواست مجوز اقدام تلافی جویانه کرد. ایالات متحده با نرخ پاسخ سالانه 7.043 میلیارد دلار توسط چین مخالف است. در نتیجه، محاسبات توسط نهاد داوری سازمان تجارت جهانی انجام شده و نتیجه حاصل شد که میزان پاسخگویی نمی‌تواند بیش از 3,579128 میلیارد دلار در سال باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала