گزارش و تحلیل

آیا امکان مصالحه میان ایران و آمریکا وجود دارد؟

CC BY-SA 3.0 / Fabienkhan / Ex embassy US tehranآیا امکان مصالحه میان ایران و آمریکا وجود دارد؟
آیا امکان مصالحه میان ایران و آمریکا وجود دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی باور دارند که ایران و آمریکا می توانند اختلافات میان یکدیگر را با مذاکره حل کنند و برخی دیگر مخالف این نظریه هستند، نکته ای که این روزها موارد زیادی از جدل ایجاد کرده، اما سوال این است که آیا امکان گفتگو و مصالحه میان ایران و آمریکا وجود دارد یا نه؟

طبق اظهار نظر آقای روحانی ایرانی ها 19 بار پس از انقلاب اسلامی با آمریکا مذاکره کردند و در همه این موارد به توافق رسیدند اما آمریکایی ها حتی یک تعهد خود در این 19 توافق را انجام ندادند.

برخی تصور می کنند که این ماجرا به اختلافات آمریکا با نظام جمهوری اسلامی بر می گردد اما اگر به رویکرد و رفتار آمریکایی ها چه با ایرانی ها چه با دیگر ملت های جهان نگاه کنید متوجه می شوید این خصومت آمریکایی ها هیچ ربطی به نظام حاکم بر ایران ندارد بلکه آمریکایی ها با خود فرهنگ و تمدن ایرانی مشکل دارند.

ایران و آمریکا، رویارویی در عین تطابق + داده نمایی - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
ایران و آمریکا، رویارویی در عین تطابق + داده نمایی
آمریکا در اصل سرزمین سرخپوست ها بوده که توسط برخی یاغیان اروپایی غصب شده و از حدود 400 سال پیش که تشکیل شده هدف اول و تاریخی این یاغیان سیطره بر سرزمین های دیگر بوده.

در واقع فرهنگ و تمدن چهارصد ساله آمریکای نوین مبنی بر یاغی گری و غصب و تصرف اموال دیگران بوده و هست و بر همین اساس رفتار آمریکایی ها با دیگر ملت ها بر مبنای آن است که آنها خود را برتر از دیگران می دانند و حق خود می دانند تا اموال و دارایی های دیگران را غصب و تصرف کنند.

گویند :"نیش عقرب نه از ره کین است، اقتضای طبیعتش این است".

طبیعت سیستم حاکم بر آمریکا بر این مبنا است که به خود اجازه می دهد در امور دیگر کشورها دخالت کند و یا حتی همانگونه که هفته پیش آقای ترامپ گفت به خود اجازه می دهد نسبت به اموال دیگران سهم خواهی کند، منظور ماجرای تصرف منابع نفتی سوریه.

تمامی گام‌ها در راستای حفظ یا نابودی برجام + داده نمایی - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
تعامل‌ها و تقابل‌ها برای حفظ یا نابودی برجام + داده نمایی
تفاوت آقای ترامپ با دیگر روسای جمهوری آمریکا در این است که وی سیاستمدار نیست و به همین دلیل بدون به قول معروف شیله و پیله حرفهای خود را میزند و دست سیاست مداران آمریکایی را رو می کند و انعکاس دهنده اهداف و برنامه های سیاست مداران آمریکایی می باشد.

طبق نظریه آمریکایی ها و یا همان نظریه استعمار نوین ایران به این بزرگی و اقتدار نباید وجود داشته باشد و باید ایران به بخش های کوچکتر تجزیه شود که همگی به نوعی مطیع آمریکا باشند و هر آنچه دارند در اختیار آمریکا قرار گیرند.

چیزی شبیه لیبی یا عراق یا ...

خواسته آمریکایی ها فقط همین است.

هوک: تحریم های آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک ایران
هوک: تحریم های آمریکا علیه ایران ادامه خواهد داشت
تفاوت استعمار قدیم با استعمار نوین در این است که در استعمار قدیم حد اقل استعمار گران به دنبال تجزیه مستعمره ها نبودند اما در استعمار نوین مبنای استعمار بر این اساس است که کشورها باید به بخش های کوچکتر تجزیه شند، بخش هایی که همیشه با هم درگیر هستند و آمریکایی ها بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

شاید بد نباشد در مورد شغل اصلی آقای ترامپ صحبت کنیم تا متوجه شویم که ماجرا چه قدر به این سیاست آمریکا نزدیک می باشد.

شغل اصلی آقای ترامپ به این ترتیب بوده که مجتمع های بزرگ را تجزیه و بی ارزش کنند و آنها را به صورت اجزای کوچک بی ارزش به قول معروف بز خری کنند (ارزان بخرند) وبعد پس از تجمیع آنها را با قیمت بالاتر بفروشند.

اگر کشوری بزرگ و مقتدر باشد قطعا آمریکا نمی تواند بر آن تسلط داشته باشد و تنها راه تسلط آمریکا بر کشورهای دیگر این است که آن کشورها را تجزیه کند و بعد بر آنها تسلط یابد تا همه اموال آنها را به یغما ببرد.

این هدف آمریکایی ها هیچ ربطی به نظام حاکم بر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران ندارد و حتی قبل از انقلاب هم آمریکایی ها به دنبال چنین هدفی بودند.

امروزه اگر ایرانی ها چنین چیزی را بپذیرند قطعا آمریکایی ها هم دیگر مشکلی ندارند و خوشحال هم خواهند بود تا ایران را مانند لیبی و یا عراق و یا دیگر کشورها به اجزای متقابل با هم تقسیم کند و بعد اموال این کشور را به بخس بالا بکشد.

چون ایرانی ها حاضر نیستند این زمینه را برای آمریکایی ها فراهم کنند قطعا دشمنی و رفتار خصومت وار آمریکایی ها با ایرانی ها ادامه خواهد یافت.

حال هر چه قدر هم ایرانی ها بخواهند با آمریکایی ها مذاکره و گفتگو کنند و به توافق برسند باز هم همین آش هست و همین کاسه.

تنها راه این است که ایرانی ها بتوانند جایگاه خود را با اقتدار خود تثبیت کنند و آمریکایی ها را وادار کنند که ایران مقتدر واحد را بپذیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала