اعلام علت بسته شدن حساب های بانکی ایرانیان در مالزی

© AP Photo / Eugene Hoshikoموافقت مالزی با طرح ایران برای ایجاد رمز ارز مشترک
موافقت مالزی با طرح ایران برای ایجاد رمز ارز مشترک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی اعلام کرد تصمیم این کشور درباره بستن حساب های بانکی شهروندان و شرکت های ایرانی از فشار خارجی ناشی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه استار، نخست وزیر مالزی گفت:" ما دارای روابط بسیار خوبی با ایران هستیم اما با فشار شدیدی از جانب برخی از محافل  روبرو شدیم و ما را وادار به این کار کردند".

ماهاتیر محمد افزود در غیر اینصورت بانک های مالزی در خارج تعطیل می شدند اما نگفت منظورش کدام کشور است.

بانک‌های مالزی به علت تحریم‌های مالی ایران از سوی آمریکا به بستن حساب‌های بانکی افراد و همچنین شرکت‌های ایرانی اقدام نموده‌اند.

امروز رویترز با انتشار گزارشی از کوالالامپور خبر از بستن ناگهانی حساب‌های بانکی ایرانیان در کشور مالزی داده است. بانک‌ها به ایرانیان ساکن مالزی یک ماه فرصت داده‌اند تا پول‌های خود را از حساب‌های بانکی‌شان خارج کنند.

گفته می‌شود شماری از افراد و شرکت‌های ایرانی که در مالزی حساب بانکی داشته‌اند، این خبر را در گفتگو با خبرنگار رویترز تایید کرده‌اند.

علت مسدود شدن حساب‌های بانکی ایرانیان توسط بانک‌های مالزی تحریم‌های ایران از سوی آمریکا اعلام شده است. خبرگزاری رویترز این موضوع را جلوه‌ای از افزایش فشار بر مردم ایران می‌داند.

خبرنگار رویترز در گزارش خود از «بستن فله‌ای» حساب‌های بانکی ایرانیان در مالزی سخن گفته است. این موضوع از سوی شماری از ایرانیان ساکن مالزی و همچنین یکی از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور نیز تایید شده است.

گفته می‌شود که حدود ۱۰ هزار شهروند ایرانی در مالزی زندگی می‌کنند.

یادآور می شود روز 25 اکتبر نخست وزیر مالزی و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه اجلاس جنبش عدم تعهد در باکو دیدار کرده و تمایل خود به تقویت روابط دو کشور از جمله در زمینه اقتصاد را مورد تأکید قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала