ادامه تلاش آمریکا برای کنترل میادین نفتی در سوریه

© AP Photo / Susan Walshادامه تلاش آمریکا برای کنترل میادین نفتی در سوریه
ادامه تلاش آمریکا برای کنترل میادین نفتی در سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با PBC گفت، واشنگتن اجازه نخواهد داد که میادین نفتی در شمال سوریه توسط روسیه یا ایران یا مقامات فعلی دمشق کنترل شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، پنس خاطرنشان کرده، "اشتباه نكنید: رئیس جمهور ترامپ اعلام كرد كه نیروهای آمریكایی در سوریه خواهند ماند. ما از این نیروها در درجه اول برای اطمینان از حفاظت از میادین نفتی در شمال سوریه استفاده خواهیم كرد."

مایک پنس در حالی گفته واشنگتن به ایران و سوریه اجازه دخالت در میادین نفتی شمال سوریه را نمی دهد، که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دوشنبه (6 آبان ماه 1398) گفت که ما نفت سوریه را نگه می‌داریم که  به یاد بیاورید ماهانه ۴۵ میلیون دلار، پول‌آوری دارد.

معاون رئیس جمهور آمریكا در ادامه گفت: "ما با متحدان كرد خود بسیار نزدیک عمل خواهیم كرد تا اطمینان حاصل كنیم كه درآمد حاصل از این نفت به دست ایران نمی رسد، یا به دست روسیه نمی افتد."

علاوه بر این، وی خاطرنشان كرد، سربازان آمریكایی با كردها تعامل خواهند داشت تا گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در روسیه) احیا نشود.

پنس همچنین تأیید كرد كه این منطقه "صریحاً توسط نیروهای روسی و نیروهای رهبر سوریه [بشار اسد] كنترل می شود."

در عین حال، پنس اطمینان داد كه آمریكا كاملاً آماده استفاده از "قدرت دیپلماتیک و اقتصادی" خود و تعامل با متحدین اروپایی و سایر كشورها با هدف ایجاد "منطقه امن" در مرز بین ترکیه و سوریه است.

اعتراف علنی ترامپ به غارت نفت سوریه درحالی صورت گرفت که وزارت دفاع روسیه دو روز پیش (شنبه 4 آبان ماه 1398) تصاویر ماهواره‌ای از برخی مناطق سوریه منتشر کرد که نشان می‌داد نیروهای آمریکایی چتر امنیتی برای قاچاق نفت سوریه ایجاد کرده‌اند و با وجود تحریم نفت این کشور از سوی آمریکا ماهانه حدود 30 میلیون دلار به جیب می‌زنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала