دروغگویی ترامپ درباره مشاهده فیلم کشته شدن البغدادی

© REUTERS / Leah Millisدروغگویی ترامپ از مشاهده فیلم کشته شدن البغدادی
دروغگویی ترامپ از مشاهده فیلم کشته شدن البغدادی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز افشا کرد که ترامپ درباره تماشای فیلم کشته شدن بغدادی دروغ گفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در گزارش خود نوشت که تصاویر بیرون مخفیگاه ابوبکر البغدادی به دونالد ترامپ نشان داده شده، اما آنچه در داخل مخفیگاه اتفاق افتاده را رئیس جمهوری آمریکا تنها از زبان فرماندهان نیروی ویژه  شنیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از کشته شدن ابوبکر البغدادی به دست نیروهای ویژه آمریکا اطلاع داد و بیان داشت که سرکرده داعش در لحظات آخر پیش از انفجار خود، «فریاد می‌کشید» و گریه و زاری» می‌کرد!

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت: در اتاق عملیات کاخ سفید تصاویر واقعا شگفت‌انگیز عملیات کشتن البغدادی را مثل یک فیلم دیدنی نگاه کرده است.

در عین حال نیویورک تایمز به نقل از مقامات امنیتی و نظامی در این زمینه گزارش داد: آنچه ترامپ دیده است، تصاویر دوربین‌های نصب شده بر کلاه نظامیان از زوایای مختلف بوده که در کنار هم به نمایش درمی‌ آمد تا همزمان شرایط موجود را نشان دهند. این ویدئوها شامل تصاویر حرارتی افراد حاضر در محل هم بوده است.

نیویورک تایمز  افزود : این تصاویر نمی‌توانسته نشان دهد در تونل زیرزمینی که ابوبکر البغدادی در آن مخفی بوده چه اتفاقی افتاده است و ترامپ باید مستقیما از فرماندهان عملیات گزارش می‌گرفته یا در سلسله مراتب فرماندهی گزارش به او می‌‍رسیده است. وقتی در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی از مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در باره گریه و زاری ابوبکر بغدادی سوال شد گفت که «از این جزئیات اطلاعی ندارد» و «احتمالا رئیس جمهوری فرصت پیدا کرده با فرماندهان اجرای عملیات صحبت کند».

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ناشناس خبر داد: ترامپ تصاویر محل عملیات را زنده دریافت نمی‌کرد؛ چرا که ارتش آمریکا در سال‌های اخیر از ارسال زنده تصاویر دوربین‌های روی کلاه های نظامیانش به اتاق عملیات کاخ سفید پرهیز دارد چون این تصاویر اغلب خشن و سردر گم کننده هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала