توافقات وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه

© Sputnik / Grigoriy Sisoevتوافقات وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه
توافقات وزیر دفاع روسیه و فرمانده نیروهای دموکرات کرد سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مذاکرات ویدئو کنفرانس وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو و فرمانده نیروهای دموکرات سوریه مظلوم عبدو عصر روز چهارشنبه انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در این خصوص اطلاع داد.

در این اطلاعیه آمده است: « در این مذاکرات همچنین رئیس ستاد کل ، معاون اول وزیر دفاع روسیه ژنرال ارتش والری گراسیموف نیز حضور داشت. وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو با مظلوم عبدو جریان اجرای اقدامات طرف کرد در چارچوب توافق بدست آمده روسای جمهور روسیه و ترکیه در تاریخ ۲۲ اکتبر در سوچی بحث و گفتگو کرد.» سرگی شایگو در این گفتگو بیان داشت که پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه امنیت افراد غیر مسلح در ۳۰ کیلومتری از مرز ترکیه و سوریه را تامین می کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: « سرگی شایگو تاکید نمود که ساکنین غیر مسلح مناطق مسکونی واقع در ۳۰ کیلومتری از طرف مرز ترکیه سوریه لزومی برای ترک خانه های خود ندارند.» در این اطلاعیه همچنین آمده است: « ضمانت امنیت آنها توسط بخش پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوریه تامین می شود.»

عبدو به نوبه خود از روسیه و رئیس کشور ولادیمیر پوتین به منظور حفظ امنیت ملت کرد و برداشتن گام هایی برای خاتمه اقدامات نظامی تشکر کرد.

به گفته فرمانده کرد، پلیس نظامی روسیه و ارتش سوریه اکنون در مناطق زیادی مستقر شده اند. عبدو بیان داشت: « ما به آنها هر کمک و حمایتی را ارائه می دهیم. یکبار دیگر می خواهم از ولادیمیر پوتین، وزیر دفاع روسیه و تمامی کسانی که برای رسیدن به این توافق تلاش کردند، تشکر کنم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала