جانسون به جلسه پارلمان مربوط به برگزیت نرفت

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthجانسون به جلسه پارلمان مربوط به برگزیت نرفت
جانسون به جلسه پارلمان مربوط به برگزیت نرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، روز دوشنبه در جلسه مجلس عوام حاضر نشد و استیون باركلی وزیر برکسیت در کابینه بریتانیا را به جای خود فرستاد، این رفتار وی توسط نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفت كه آن را بی احترامی به پارلمان دانستند.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس عوام بریتانیا روز دوشنبه مجدداً به بحث و گفتگو درمورد مراحل رای گیری در مورد برگزیت پرداخت. با این حال، جانسون در این جلسه شرکت نکرد.

ایان بلکفورد رهبر جناح پارلمانی حزب ملی اسکاتلند (SNP)، در پارلمان انگلیس گفت که دوست دارد بداند رئیس دولت کجاست و چرا وی در این نشست شرکت نکرده است.

معاون سوالی پرسید. "کجاست؟ احترام نخست وزیر به این پارلمان کجاست؟"
به گفته وی، جانسون روز شنبه با شکست در مجلس عوام تحقیر شد، هنگامی که نمایندگان مجلس از توافق "ضد دموکراتیک" درباره برگزیت با او موافقت نکردند.
در یک جلسه اضطراری در تاریخ 19 اکتبر، مجلس عوام در واقع از حمایت از توافق پیشنهادی جانسون با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت که اصلاح متنی از سند، که تائیدیه صحت لوایح قانونی مصوب ماه سپتامبر بر اساس تعهد نخست وزیر مبنی بر درخواست تعویق خروج از اتحادیه اروپا به مدت سه ماه یا تا زمانیکه توافق انجام شود را امتناع ورزید و جانسون روز دوشنبه قول داد و سعی کرد تا این لایحه را دوباره معرفی کند، اما رئیس پارلمان، برنامه های وی را نقض کرد. نخست وزیر از اتحادیه اروپا خواست تا برگزیت را تا پایان روز 31 ژانویه 2020 به تعویق بیندازد. اکنون تصمیم در مورد زمان برگزیت توسط اتحادیه اروپا گرفته می شود.
پیش از این برنامه ریزی شده بود که انگلیس از 31 اکتبر اتحادیه اروپا را ترک کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала