تظاهراتها در لبنان ممکن است به آشوب مبدل شوند

© Sputnik / Zahraa El Amirتظاهرات در لبنان
تظاهرات در لبنان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تظاهرات در لبنان به پنجمین روز خود رسید. مردم از خیابان ها خارج نمی شوند و شعار مرگ بر دولت می دهند.

وزیر امور رسانه لبنان جمال الجراح به اسپوتنیک گفت که مردم خواستار استعفای دولت هستند و نمی دانند که چه عواقبی به دنبال آن است. وی بیان داشت: « اگر دولت فروبریزد، در آینده ای نزدیک دولت دیگری نمی تواند تشکیل شود. در نتیجه آشوب ، بحران اقتصادی شروع شده و کشور در اوضاع دشواری گیر می افتد. این بدان معناست که ما امکان پیداکردن راه حل و خروج از بحران را از دست می دهیم. مشکل دولت ما درگیری های سیاست داخلیست. در واقع برخی سیاست مداران مانع از اجرای اصلاحات به خاطر منافع خودشان می شوند. امیدوارم که پس از این خشم گستری ملت تمامی سیاست مداران لبنانی هوشیار شده و با دقت و مسئولیت بیشتری کارشان را انجام دهند.»

۴ وزیر استعفا داده اند. وزرا حزب مسیحی «نیروهای لبنانی» در دولت کشور در ارتباط با ادامه تظاهرات ها استعفا دادند.نماینده پارلمان لبنان و عضو حزب مسیحی «نیروهای لبنانی» فعدی سعد به اسپوتنیک در خصوص دلایل این تصمیم توضیح داد.

فعدی سعد گفت:« کار ما در دولت اکنون مفید نیست. ما نمی خواهیم شاهد سقوط باشیم. ما بارها از تقاضای تشکیل دولت متخصصین شنیده ایم. وقتی ما دیدیم که در همه زمینه ها چیزی تغییر نکره است تصمیم گرفتیم دولت را ترک کنیم. در ارتباط با حزب سیاسی ما نمی توانیم در دولت باشیم و همزمان در بین اپوزیسیون ها فعالیت کنیم.با ترک ساختار دولت ما می توانیم وضعیت را از لحاظ کیفی و انتقادی بررسی کنیم.بخشی از پیروان ما در تظاهرات ها شرکت می کنند. رهبریت حزب قصد ندارد به خیابان برود. ما از مردم می خواهیم که به صورت مسالمت آمیز کارها را پیش ببرند. مردم باید صحبت کنند و درخواست هایشان را مطرح نمایند در غیر این صورت چیزی حاصل نمی شود.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала