اردوغان در مذاکرات خود با روسیه به دنبال چه هدفی است؟

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان در مذاکرات خود با روسیه به دنبال چه هدفی است؟
اردوغان در مذاکرات خود با روسیه به دنبال چه هدفی است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه هدف خود از مذاکرات با روسیه در خصوص اوضاع سوریه را عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سخنرانی خود در استانبول گفت که قصد دارد در مذاکراتی که در 22 اکتبر در سوچی برگزار خواهد شد، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد وضعیت سوریه گفتگو کند. رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که هدف وی دستیابی به 'توافق مناسب' با روسیه است.

چراغ سبز توئیتری ترامپ به اردوغان - اسپوتنیک ایران
چراغ سبز توئیتری ترامپ به اردوغان

اردوغان افزود: 'شرط ما این است که تروریست‌های حزب کارگران کردستان از مناطقی که اکنون تحت کنترل رژیم (سوریه) است، پاک شوند. در این حالت، اگر منبج تحت کنترل رژیم باشد، ما دلیلی برای نگرانی نداریم.'

رئیس جمهور ترکیه روز 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. به گفته رئیس دولت این عملیات علیه حزب کارگران  کردستان، ممنوعه در ترکیه و داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) انجام می شود. اقدامات آنکارا توسط بسیاری از شرکای غربی این کشور از جمله ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفت.

سرانجام طیب اردوغان و مایك پنس، معاون رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه توافق كردند كه 120 ساعت عملیات ترکیه در سوریه را به منظور عقب نشینی نیروهای دفاعی کردهای سوریه از مرز با ترکیه به حالت تعلیق درآورد. پنس گفت: این توافق نامه به معنای عقب نشینی نیروهای کرد از 30 کیلومتری منطقه امنیتی در مرز ترکیه و سوریه است و ایالات متحده در این روند سهیم خواهد بود. پنس همچنین خاطرنشان كرد كه نيروهاي آمريكايي به اين منطقه بازنخواهند گشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала