کوساچف: تحریم های آمریکا بر ترکیه نمی تواند تاثیر گذار باشد

© AFP 2023 / Delil Souleimanکوساچف: تحریم های آمریکا بر ترکیه نمی تواند تاثیر گذار باشد
کوساچف: تحریم های آمریکا بر ترکیه  نمی تواند تاثیر گذار باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته دومای روسیه در امور خارجه گفت: تحریم ترکیه توسط خزانه داری ایالات متحده یک مورد داخلی است و سیاست خارجی واشنگتن نیست.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته دومای روسیه در امور خارجه گفت: تحریم ترکیه توسط خزانه داری ایالات متحده یک مورد داخلی است و سیاست خارجی واشنگتن نیست.

کوساچف یادآوری کرد که نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که ترامپ به کردها خیانت کرده و به ترکیه برای این عملیات چراغ سبز نشان داده است.

سناتور روسی خاطرنشان كرد: "ترامپ در مخمصه افتاده بود و ناگزیر بود كه تحت فشار كنگره به اقدامات ترکیه واکنش نشان دهد. او در واکنش تحریم های را وضع کرد و قاطعانه اعلام کرد كه دیگر اقدامات نظامی صورت نخواهد گرفت."

کوساچف گفت: آنقدری که موضع متحدین ترکیه در ناتو می تواند بر رفتار این کشور تاثیر بگذارد، تحریم های آمریکا نمی تواند. زیرا ترکیه واقعاً نمی خواهد کاملاً منزوی شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала