ترامپ از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد
ترامپ از اعمال تحریم هایی علیه ترکیه خبر داد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ اعلام کرد که به دلیل حملات ترکیه به سوریه، تحریم هایی را علیه این کشور وضع می کند و آنكارا را به پیامدهای سختتر و به مراتب جدی تر تهدید كرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ اعلام کرد که به دلیل حملات ترکیه به سوریه، تحریم هایی را علیه این کشور وضع می کند و آنكارا را به پیامدهای سختتر و به مراتب جدی تر تهدید كرد.

ترامپ در بیانیه ای در توئیتر نوشت: "من به زودی حكم اجرائی را امضا خواهم كرد که بر اساس آن تحریم هایی علیه مقامات فعلی و پیشین دولت ترکیه و هر شخص دیگری كه در اقدامات بی ثبات کننده ترکیه در شمال شرقی سوریه نقش داشته باشد، اعمال شود."

بر اساس بیانیه ترامپ، تحریم های اعمال شده علیه ترکیه شامل افزایش تعرفه های فولاد از 25 به 50 درصد و توقف در مذاکرات تجاری 100 میلیارد دلاری واشنگتن با آنکارا است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه دولت ترکیه را به تهدید صلح، امنیت و ثبات منطقه و به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم کرده است. وی افزود: "حمله ارتش ترکیه امنیت غیرنظامیان را به خطر می اندازد و تهدیدی برای صلح و امنیت در است. من به روشنی به رئیس جمهور (طیب) اردوغان گفتم: اقدامات ترکیه منجر به یک بحران بشردوستانه و ایجاد شرایطی برای جنایات جنگی احتمالی می شود. ترکیه موظف است امنیت غیرنظامیان را تضمین کند."

علاوه بر تحریم‌های دولت آمریکا، کنگره این کشور هم در تلاش برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه است.

ترامپ همچنین گفت: "چنانچه رهبران ترکیه به طی این مسیر خطرناک و ویرانگر ادامه دهند، من کاملاً آماده ام که اقتصاد ترکیه را به سرعت نابود کنم."

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "چشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала